חדשות בארץ

משפחתו של החייל הבודד שנהרג מבקשת: בואו להלווייתו

שלמה רינדנאו היה חייל בודד מארצות הברית שנהרג אמש מפיצוץ של רימון רסס. כעת מבקשת בני משפחתו, מכל מי שיכול להגיע ללוויה. "אני פונה לציבור שיבואו כמה שיותר אנשים לבית העלמין לחלוק לו כבוד אחרון", ביקש אחיו

אא

חיבוק אחרון: משפחתו של החייל שלמה רינדנאו ז"ל, שנהרג אמש כתוצאה מהתפוצצות רימון, קוראת לכל עם ישראל בהמוניו להגיע ולהשתתף במסע הלוויה שלו, שצפוי להתקיים היום.

רינדנאו, שהיה בן 20 בלבד במותו, היה חייל בודד שעלה ארצה מניו ג'רזי שבארצות הברית, לפני כשנתיים. הוא התגורר ביישוב נצר חזני, והותיר אחריו זוג הורים ותשעה אחים ואחיות כאובים, שחמישה מהם עלו בעצמם לארץ על מנת להתגייס לצבא, ושירתו כלוחמים.

הבוקר, נחתו הוריו של רינדנאו, מורדי ומינדי, כדי להשתתף במסע הלוויה של בנם. הוא צפוי להיקבר בבית העלמין המשותף ליישובים נצר חזני ויסודות, בהלוויה שתצא בשעה 16.00 מנצר חזני.

"שלמה היה חייל בודד שנתן את כל כולו למדינת ישראל. אני פונה לציבור שיבואו כמה שיותר אנשים לבית העלמין לחלוק לו כבוד אחרון", אמר ל-ynetבכאב אחיו, ג'ף רינדנאו.

גם ביישוב זוכרים את רינדנאו לטובה ומתאבלים על מותו. "שלמה היה בחור יפה תואר עם חיוך ביישני שתמיד היה על פניו, הוא התנדב בטיפול וגידול כלבים בתפוח שבשומרון לפני שהתגייס", תיארו תושבים שהכירו אותו.

כזכור, רינדנאו נהרג אמש כתוצאה מתאונה טראגית. לפי תחקיר ראשוני של צה"ל התאונה אירעה בשעה 07:10 בבוקר, בעת שג'יפ סיור ממוגן שחזר ממשימת פתיחת ציר שגרתית בגבול עם סוריה, התקרב למוצב אותו הוא מבקר במרגלות החרמון. הנהג, חוסאם טאפש, שנהג ברכב באותה שעה, ניהל שיחה עם החיילים שנסעו איתו, וכאשר התקרבו למוצב, אחז בידו ברימון רסס וצעד לכיוון דלת המפקד. הוא הקיף את חזית הג'יפ, וכאשר דלת המפקד נפתחה טאפש חזר לאחור והרימון התפוצץ.

כתוצאה מכך, נהרג שלמה רינדנאו, ושני חיילים נוספים נפצעו קל. גם טאפש, תושב בית ג'אן, נהרג ונקבר הבוקר. בהלווייתו השתתפו מאות חיילים ושוטרים. בני משפחתו הכואבים תיארו כי "איבדנו את היקר שלנו. נמשיך לזכור אותך, תישאר בתוך לבנו".

עבדאללה, אביו של חוסאם, אמר: "זה הרגע הכי קשה שעברנו בחיינו. לא צפינו שנאבד את בננו המהמם. למרות כל הקשיים ומצבנו הנפשי הלא פשוט, נעשה הכל כדי להתמודד עם האסון".

כעת, נערך תחקיר מיוחד לבדיקת נסיבות האירוע, שעבורו הוקם צוות בדיקה מיוחד. בתחילה חששו כי מדובר בהפעלת מטען בנסיבות חבלניות, אולם בדיקות שנערכו שללו כיוון זה, ומנסים לתשאל את החיילים שהיו בחלק האחורי של הג'יפ ונפצעו קל. כמו כן מנסים לבדוק את הרקע של הנהג ומדוע החזיק ברשותו רימון בניגוד לפקודות.

כאמור, מסע הלוויה של החייל הבודד שלמה רינדנאו יחל בשעה 16.00 וייצא מהיישוב נצר חזני לבית הלוויות המשותף ליישוב נצר חזני ויסודות. 

תגיות:הלוויהשלמה רינדנאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה