הורים וילדים

הורים לילדים כבדי שמיעה? קבלו טיפים לחופש מהנה ובטוח

לא מן הנמנע שהורים לילדים כבדי שמיעה, יעדיפו פעילות קייצית שאינה כרוכה ביציאות תכופות למקומות ציבוריים. והרי התנהגות שכזו היא עוול גדול לילד. אז איך נמנעים ממנה, ומאפשרים לילד כבד השמיעה להנות מהחופש בדיוק כמו ילד רגיל? לפניכם שישה טיפים מועילים במיוחד

אא

כשזה מגיע לילדים, על ההורים לנהוג במשנה זהירות כדי לדאוג לביטחונם ובטיחותם – על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים כבדי שמיעה (או בעלי כל נכות אחרת). אז גדלה האחריות פי כמה וכמה, ובשל כך, לא מן הנמנע שהורים לילדים כבדי שמיעה, יעדיפו פעילות קייצית שאינה כרוכה ביציאות תכופות למקומות ציבוריים.

והרי התנהגות שכזו היא עוול גדול לילד. אז איך נמנעים ממנה, ומאפשרים לילד כבד השמיעה להנות מהחופש בדיוק כמו ילד רגיל? לפניכם טיפים מועילים במיוחד, שיעזרו לכם - הורים לילדים כבדי שמיעה – לצאת עם הילדים, להנות מהחופש ולהיות בשליטה, גם כשזה נדמה כ'בלתי אפשרי'.  

הטיפ הראשון: ביקור בים

כשאתם מגיעים לחוף הים עם ילד כבד שמיעה, רצוי ליידע בכך את המציל. עדכון מוקדם שכזה, ימנע מבוכה ואי נעימות אם וכאשר המציל יצטרך לקרוא בשמו של הילד, ולנסות לדבר איתו (שהרי מכשיר השמיעה מוסר, לפני הכניסה למים).

הטיפ השני: ביקור בבריכה

הורים רבים רושמים את הילדים לקורס שחייה קייצי כתחליף לקייטנה, או בנוסף אליה. הורים לילדים כבדי שמיעה שמעוניינים לרשום את ילדיהם לקורס כזה, עדיף שיחפשו בריכות שמונגשות לשחיית חירשים וכבדי שמיעה, ושהקורסים שלהם נערכים לקבלת ילדים כאלה. אם לא מצאתם, אפשר לרשום את הילדים לקורסים בבריכות רגילות, ובלבד שתדברו קודם לכן עם הנהלת הבריכה ומדריכי הקורס, ותבקשו לצרף את הילדים לקבוצה קטנה, ולתקשר עמם בצורה ויזואלית של קשר עין, דיבור איטי וכדומה.

הטיפ השלישי: ביקור בהצגות

לפני רכישת הכרטיסים, חשוב לוודא שאולם המופעים אכן מונגש ומותאם לקהל של ילדים כבדי שמיעה. ניתן אף לבקש מכשור הולם כגון אוזניות או לולאות השראה מהנהלת המקום.

הטיפ הרביעי: הצטרפות לסיור מודרך

מקומות רבים שבהם נערכים סיורים מודרכים, ערוכים ומזומנים לקליטת ילדים כבדי שמיעה ודואגים לתרגום של שפת הסימנים, במידה והדבר תואם מראש. לכן, לפני ההצטרפות לסיור, רצוי לבדוק את רמת ההנגשה של האתר שבו רוצים לבקר.

הטיפ החמישי: ביקור במוזיאונים

לפני הביקור במוזיאון, חשוב לבדוק האם הוא מצויד במערכת עזר לשמיעה, ובדפי מידע מודפסים על המקום. אם מדובר במוזיאון שבו מועבר סיור מודרך, אפשר לבקש תרגום לשפת הסימנים או להנחות את הצוות כיצד לתקשר עם הילדים כבדי השמיעה באופן כזה, שגם הם יהנו מהסיור.

הטיפ השישי: משחקים יחדיו בפארק השעשועים 

ילדים אוהבים להשתולל, בפרט כשיש להם סיבה טובה לכך: שלל מתקנים מהנים וכיפיים, שבהם הם יכולים לכלות את המרץ שלהם. זה טוב ונהדר, אך הורים לילדים כבדי שמיעה מוכרחים להקפיד על כמה כללים, בטרם שליחת הילדים לזמן איכות חופשי בפארק. הכלל הראשון הוא לוודא שהילד לא עולה על מתקן שמופעל במהירות גבוהה מדי, כזו שעשויה לגרום לשתל שלו ליפול. רצוי גם לחזק היטב את יחידת הראש של השתל, ולבדוק שהיא אכן נמצאת במקומה כאשר הילד יורד מן המתקן. בפעילות בפארק או בכל פעילות אחרת שבה הילד מוציא אנרגיה רבה – רצוי לצייד אותו במגיני זיעה.

הכלל השני הוא להחליף את טבליות הייבוש של השתלים לעתים תכופות יותר, ולוודא שהמיקרופון בשתל לא מאובק יתר על המידה (דבר שיגרום לחסימתו).

הכלל השלישי והאחרון – בכל בילוי במקום הומה אדם, יש לקבוע נקודת מפגש בשעה ספציפית עם הילדים, כדי למנוע מהם ללכת לאיבוד.

תגיות:חופש גדולכבדי שמיעהילדיםבילויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה