חדשות בעולם

פרטים חדשים על ניסיון ההפיכה בטורקיה: מדוע המורדים לא ירו בארודאן?

פרטים חדשים אודות הלילה הדרמטי בטורקיה מצביעים על כך שמספר פעמים במהלך ניסיון ההפיכה, ארודאן ניצל ממוות בטוח

אא

פרטים חדשים העולים ממה שקרה בטורקיה במהלך ניסיון ההפיכה הכושל, מצביעים על כך שבאורח פלא ארודאן היה על כוונת המורדים מספר פעמים, אך הוא התחמק מהם ברגע האחרון. התזמון המפתיע מעלה את השאלה: האם מדובר בהפיכה או בתרגיל מבריק של ארודאן עצמו?

אמש (ראשון) דווח סוכנות הידיעות 'רויטרס' כי שני מטוסי F-16, שבהם טסו שניים מהמעורבים בניסיון ההפיכה, היו בטווח הראייה של מטוסו של ארדואן. משום מה, המורדים לא ירו במטוסו של ארודאן, והנשיא המשיך ליעדו ללא פגע.

דיווח זה אושר על ידי גורמים רשמיים בממשל הטורקי. "הנשיא התחמק ממוות בדקות ספורות", אמר אחד מהם.

בין הפרטים הנוספים שמתגלים כעת היא העובדה ש-25 חיילים השתלשלו מהליקופטרים על חבלים לתוך המלון, בו שהה זמן קצר קודם לכן ארדואן. זמן קצר קודם לכן עזב הנשיא את המלון. גם ראש הממשלה הטורקי, בינאלי יילדרים, היה אחת ממטרותיהם של המורדים, וגם הוא הצליח לחמוק מידיהם.

כיצד ניתן להסביר את כישלון ניסיון ההפיכה? לפי דעות שונות, נראה שהמארגנים ביצעו את ניסיון ההפיכה בטרם עת, כי הבינו שהם תחת מעקב. "הם לא היו ממש מוכנים. התוכניות הודלפו, והם גילו שעוקבים אחריהם וכל זאת הכריח אותם לפעול מהר משתכננו", אמר בכיר צבאי לשעבר.

קיימת תיאוריה נוספת, לפיה ארודאן עצמו חולל את "ניסיון ההפיכה", וזו הסיבה לכך שהוא ניצל. לדעתם, ארדואן גילה על התארגנות של מספר גנרלים וקצינים בכירים, שידעו שבסוף הקיץ הם יעמדו בפני הדחה, והחליט לתת להם הזדמנות ליפול בפח. באופן זה ציפה ארודאן לעצור אלפי אנשי צבא, שופטים ואנשי תקשורת, המתנגדים לשלטונו.

תגיות:ארודאןטוריקההפיכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה