חדשות בארץ

המאבטח שמנע הבוקר את הפיגוע: "הבחנתי בשקית קטנה בתוך התיק"

אומץ לב ותושייה – כך פעל הבוקר המאבטח שתפס את המחבל, מנע פיגוע רחב היקף והציל את חייהם של רבים. עכשיו הוא משחזר את רגעי האימה

אא

הבוקר נמנע בחסדי שמיים פיגוע רב נפגעים ברכבת הקלה בירושלים, בזכות מאבטח ערני במיוחד, שגילה אומץ לב ותושייה רבה, ובכך הציל את חייהם של רבים.

המקרה אירע כאמור הבוקר, לאחר שמאבטח של הרכבת הקלה הבחין בדבר מה חשוד אצל צעיר בן מיעוטים, באזור רחוב קינג ג'ורג' הסואן שבבירה. בראיון שהעניק לאתר 'כיכר השבת', תיאר את רגעי האימה.

בתחילה מתאר המאבטח את הרגעים הראשונים, בהם קלט כי מדובר באדם חשוד. "תוך כדי כניסת רכבת אני סורק את התחנה ומבחין באדם לבוש כובע, משקפיים ותיק על הגב, נשען על הקיר ומתצפת על התחנה שמאלה וימינה. ניגשתי לבנאדם, תוך כדי תשאול ראשוני אמרתי שיש פה משהו לא בסדר, לא נכון", מספר המאבטח. "ביקשתי מהבנאדם שיוריד את התיק, הוא התנגד. סובבתי את הבנאדם בכוח סביר, שמתי אותו על הקיר, ביצעתי עליו בידוק ראשוני".

בשלב זה, מספר המאבטח, "אני מוריד את התיק מהבאנדם ואני מבחין בשקית קטנה בתוך התיק, מרים את השקית, ופה אני מבחין במטען חבלה, ישר הפלתי את הבנאדם על הרצפה".

לאחר מכן, הוזעק חבלן משטרתי אל האזור, שגולל אף הוא את התפתחות הדברים. "הגיעו אליי שני אזרחים, צעקו לי שיש פה מחבל, ביצעתי פניה מהירה לכיוון יפו ופגשתי פה מאבטחים של הרכבת שצעקו לי שיש פה מחבל, הוא היה על הרצפה עם נשק מכוון אליו", תיאר.

"עברתי אליהם, הבנתי מהם שישנו תיק שהם פתחו וזיהו בתוכו מטען צינור", מספר החבלן, "ביצענו הרחקות של האנשים, בידוד של המחבל ובדיקה שלו, ומשם המשכנו לטפל במטען עד סיום האירוע".

"התגובה של מאבטחי הרכבת, שהיו פה והגיעו מהר יחסית, בנוסף לניידת סיור שהגיעה, ביצענו בידוד מהיר של הזירה, זה אפשר לנו עבודה סדורה ונוחה על המטען, עד להוצאה שלו מהעיר לשטח טיפול".

בתגובה לכך התבטא גם ראש העיר ברקת, ואמר: "הבוקר, בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים, נמנע פיגוע גדול".

"המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור", הוסיף ברקת. "עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים. אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם, על מנת לשמור על תושבי ירושלים".

תגיות:מחבלהרכבת הקלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה