חדשות בארץ

חנין זועבי: הסוף?

רק לפני שבועיים וחצי עוררה סערה כשקראה לחיילים שפשטו על המרמרה "רוצחים", עכשיו מתברר כי מעבר ל"חוק ההשעיה" אותו מנסים ח"כים שונים להעביר, בבחירות הקרובות זועבי צפויה לקבל את המקום החמישי והלא ריאלי במפלגתה. בזאת צפויה להסתיים כהונתה כח"כית

אא

האם מדובר בקדנציה האחרונה של הח"כית חנין זועבי? אמש פורסמה הרשימה הסופית, איתה ירוצו במסגרת הרשימה המשותפת, המאגדת את כלל המפלגות הערביות, בבחירות לכנסת ה-21. לפי הפרסום, שובצה זועבי במקום החמישי והלא ריאלי במפלגתה, מפלגת בל"ד, מה שמצמצם את הסיכוי שלה להיכנס לכנסת הקרובה.

ההצבעה למפלגה, אירעה בחודש יוני האחרון, אז הצביעו מתפקדי המפלגה על המועמדים שירוצו לכנסת הקרובה. בהצבעה, שנערכה בנוכחות ועדת הביקורת של המפלגה, נקבעו גם מזכ"ל המפלגה וסגנו. מתוך 20 מועמדים, נבחרו לבסוף 13 בלבד, כאשר שישה מהם נחשבים ל"פנים חדשות".

בהמשך לכך, אמש דנה "הוועדה המסדרת" בהרכב הרשימה, ומאוחר יותר פורסמה הרשימה הסופית. למקום הראשון נבחר ד"ר מטאנס שחאדה, שישמש גם כמזכ"ל המפלגה. במקום שני שובץ ח"כ ד"ר בסאל גטאס ובמקום השלישי ח"כ ג'מאל זחאלקה. למקום הרביעי הגיע ג'מעה אזברגה ואילו זועבי נבחרה, או שמא נדחקה, למקום החמישי בלבד. כיו"ר המפלגה יכהן עוואד עבדל אל פתאח, ששובץ במקום התשיעי - כך קבעה הוועדה המסדרת.

משכך, נראה כי בכנסת הקרובה זועבי ככל הנראה כבר לא תכהן כחברת כנסת, כיוון שלרוב, רק שלושת הח"כים הנבחרים הראשונים הם שזוכים לכהן כנבחרי הציבור עם כמות הקולות להן זוכה המפלגה.

הבשורה, משמחת רבים בכנסת, ובמיוחד על רקע האירועים האחרונים. רק לפני כשבועיים וחצי עוררה שוב ח"כ חנין זועבי סערה, כשקראה לחיילי צה"ל שפשטו על משט המרמרה "רוצחים" – קריאה שבעקבותיה התעוררה מהומה.

על רקע התנהגותה והתבטאויותיה החריפות, החלו בקואליציה בחודשים האחרונים לחוקק את "חוק ההשעיה" ואף להחרים את נאומיה.

משכך, נראה כי מדובר בקדנציה האחרונה של חנין זועבי כחברת כנסת.

תגיות:חנין זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה