חדשות בעולם

פיגוע דריסה מחריד בצרפת: 80 נרצחו מפגיעת משאית

הפיגוע התרחש בחגיגות יום העצמאות הצרפתי, כאשר נהג משאית פגע בחוגגים ולאחר מכן יצא מהרכב וירה בהם. עשרות נרצחו ויותר מ-100 נפצעו

אא

80 בני אדם נרצחו ויותר מ-100 נפצעו, במתקפת טרור חסרת תקדים ביום העצמאות הצרפתי. הפיגוע התרחש אתמול (יום חמישי) בסמוך לחצות הלילה (לפי שעון ישראל), כאשר המוני תושבים חגגו ברחובותיה של העיר ניס, בדרום צרפת.

עדי ראייה סיפרו כי הנהג הדורס הגיע עם משאית לתוך הקהל ודרס את החוגגים, חלק גדול מהם ילדים. המחזה היה מחריד, שכן הוא גם 'רדף' במשאית אחרי חוגגים שניסו לברוח. לאחר מכן הוא ירד מהרכב וירה לכל עבר, עד שנהרג לבסוף מירי השוטרים.

אחד מעדי הראייה סיפר: "כולם מסביב צעקו: 'רוצו, רוצו, יש כאן מתקפה', אחר כך שמענו יריות וחשבנו שאלו זיקוקים בגלל יום העצמאות, גם אנחנו רצנו ונכנסנו לבית מלון כדי לשהות במקום בטוח".

במשטרה המקומית ביקשו מתושבי העיר להישאר במשך הלילה בבתיהם, וזאת בשל החשש שאדם נוסף פעל יחד עם הנהג הדורס. כמו כן העריכו במשטרה כי המחבל תכנן להמשיך בהרג, כיוון שבמשאית נמצאו גם פריטי תחמושת ורימוני יד. כשעה קלה לאחר הפיגוע כבר הודיע גורם במשטרת צרפת כי נמצאו במשאית מסמכים של אזרח צרפת ממוצא תוניסאי.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר בעקבות הפיגוע: "צרפת הותקפה ביום החג הלאומי שלה – סמל החירות. המדינה כולה נמצאת תחת איום הטרור האסלאמי". עוד הוא הוסיף: "שום דבר לא יגרום לנו לוותר על רצוננו להילחם נגד הטרור. אנו עומדים להגביר את המאמצים בסוריה ובעיראק נגד אלו שתוקפים אותנו".

במקביל לפיגוע בניס פרצה שריפה בסמוך למגדל אייפל בפריז. בעקבות כך התעורר חשש שמדובר בפיגוע נוסף וכוחות רבים הוזעקו, אבל בתוך מספר דקות התברר שהייתה זו תאונה שאירעה כתוצאה מהפעלת זיקוקים ולא בפיגוע.

תגיות:טרורצרפתפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה