סגולות

קשיים בפרנסה? זוהי תשובתו של הרב קנייבסקי: "תלמד את הש"ס ותתעשר"

מה השיב הגר"ח ליהודי עם חובות, ואיזו סגולה נתן לרפואה ממחלת הסרטן? מקבץ עצות לרפואה, לפרנסה ולהצלחה מאת הרב חיים קנייבסקי

רבי חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)רבי חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
אא

ליקטנו עבורכם תשובות מפתיעות, אותם השיב הרב חיים קנייבסקי ליהודים, שהגיעו לביתו וביקשו עצה וברכה.

1. יהודי ניגש אל חדרו של מרן שר התורה, וביקש ברכה לרפואה שלמה. היהודי הוסיף וסיפר למרן כי הוא סובל מכאב חזק באחת מעיניו, עד כדי חשש עיוורון באותה העין. הרב קנייבסקי הרהר בדעתו למשך זמן מה, ואחר כך פנה אל השואל בשאלה: "חצי ש"ס כבר למדת?" היהודי השיב במבוכה, כי עדיין לא הספיק ללמוד חצי ש"ס. השיב הרב: "הרי העיניים נועדו בכדי ללמוד תורה, ללמוד את כל הש"ס. אם תחזור לראות בשתי עינייך, תלמד את כל הש"ס?", שאלו.

"כן", השיב היהודי, "אני מקבל על עצמי ללמוד את כל הש"ס". לאחר הקבלה, ברכו מרן הגר"ח ברפואה שלימה. איחל לו שייעלמו הכאבים ויזכה לראות בעיניו את דפי הגמרא, ויוכל ללמוד במנוחת הדעת.

2. באחד הימים, ניגש יהודי אל הרב קנייבסקי, ותיאר בפניו את קשיי הפרנסה שלו, ועל כך שהוא שקוע בחובות. 

השיב לו הרב: "אתה יודע את כל הש"ס? תלמד את כל הש"ס ותתעשר!", הוסיף הרב קנייבסקי וציטט את דברי הכתוב במדרש תנחומא (כי תשא כ"ט) "כל העוסק בתורה - פרנסתו מן התורה ומתעשר ומצליח". "תלמד את כל הש"ס", אמר הרב, "ותבוא לכאן להיבחן, אם תדע, תתעשר".

השואל המופתע המשיך ושאל: "האם מיד כשאתחיל ללמוד, תגיע העשירות?", וקיבל את התשובה הבאה: "תתחיל ללמוד, וכבר תראה בעצמך".

3. ילד קטן חלה בסרטן. אביו ניגש בדמעות לביתו של הרב קנייבסקי וביקש ברכה. שאלו הרב: "היכן פגעה בו המחלה?", "בראש", השיב האב. הרב הרהר מעט, ואז פנה אל האב, באמרו: "תלמד את הגמרא שאתה לומד עם פירוש 'הרא"ש', וה' ישלח רפואה שלמה לבנך החולה".

האב החל להקפיד ללמוד את כל סדר לימודו עם פירוש הרא"ש. בחסדי שמים גלויים הבריא הילד לחלוטין.

רגע של לימוד תורה - כמה עונג יש בו?

איבדת את החשק בלימוד? יש לזה רק סיבה אחת

לאחר תקופה, עלה חשש שחלילה המחלה חזרה. יום לפני מועד הבדיקה שנקבע בבית החולים, נכנס אבי הילד שנית לרב קנייבסקי וסיפר לו על המחלה, העצה והחשש. שאלו הרב: "האם אתה ממשיך בלימוד פירוש הרא"ש?", השיב האב: "עדיין אני מקפיד ללמוד את כל סדר הלימוד שלי עם פירוש זה". "אם כך", השיב הגר"ח, "אין מה לחשוש. הילד בריא". בבדיקה שהתבצעה למחרת, אכן העלו התוצאות כי הילד בריא לחלוטין בחסד ה'.

4. יהודי ניגש למרן הגר"ח קנייבסקי וביקש ברכה להצלחה במבחן. "מבחן על איזו מסכת?" התעניין שר התורה. "זה מבחן ברפואה..." השיב השואל. הרב קנייבסקי חייך ואמר: "אם כך, תלמד מסכת נגעים ותדע טוב את כל הדינים, זה רפואה…" ליהודי נוסף שביקש ברכה לרפואה, הציע ללמוד מסכת "בכורות", באמרו שמסכת זו עוסקת במומים, ועל כן לימודה הוא סגולה לרפואה.

5. יהודי נכנס לחדרו של הרב קנייבסקי, וביקש ברכה שיתקבלו תפילותיו. אמר לו הרב: "כיצד אוכל לברך אותך שתפילותיך יתקבלו, וכי מנין לי על מה תתפלל? שמא תבקש דברים שאינם הגונים?". השיב המבקש: "אני מתפלל על הגאולה!", אך הרב השיב: "תתפלל על התורה! תתפלל שתלמד תורה ותבין", ואז ברכו שיתקבלו תפילותיו.

6. יהודי סיפר לרב קנייבסקי כי במשפחתו התרחשו לאחרונה מספר ניסים. "ניצלנו בנס ממקרים, שכמעט והסתיימו באסונות נוראיים", אמר. "מה עלי לעשות בעקבות כך?", השיב לו הרב קנייבסקי: "תכתוב קונטרס בענין ברכת 'שעשה לי נס'". בכך, למעשה, הדריך הרב את היהודי לכך שאדם שזכה שייעשה לו נס, שיתעלה בתורה ובהודיה.

איזה שכר עצום מקבל אדם שלומד תורה? הרב זמיר כהן בקטע קצר שאסור להחמיץ:

 

תגיות:סגולות לפרנסההגר"ח קנייבסקיסגולות לרפואהלימוד ש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה