חדשות בארץ

'חוק העמותות' אושר בכנסת. בשמאל זועמים

'חוק העמותות', המכונה גם 'חוק השקיפות' אושר בקריאה שניה ושלישית. על פי החוק, ארגונים שרוב תקציבם ממימון זר יחויבו לדווח על כך בצורה גלויה כמעט בכל הזדמנות

אא

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את 'חוק העמותות', הידוע גם בכינויו 'חוק השקיפות'. החוק אושר ברוב של 57 תומכים ו-48 מתנגדים. חוק זה הינו הראשון שמטרתו לטפל בבעיית המימון הזר של ארגוני השמאל השונים.

החוק, שקודם על ידי שרת המשפטים איילת שקד, מחייב עמותות שרוב התקציב שלהן מגיע ממדינות זרות יחויבו לדווח על כך בדוחות כספיים לרשם העמותות, ולציין זאת באופן בולט בכל פרסום או פנייה לנציג ציבור.

על פי החוק, עמותה או חברה לתועלת הציבור שעיקר מימונן מגיע מיישות מדינית זרה, לרבות קרנות שמוחזקות בידי המדינה, תוטל עליהן החובה לדווח על כך בדוחות הכספיים שלהן.

בנוסף, העמותות יחויבו לציין זאת באופן בולט בפרסומיהן בשלטי חוצות, בטלוויזיה, בעיתון, בדף הבית שלהן ובכל פרסום באינטרנט. כן חויבו העמותות לציין זאת באופן בולט בפנייה בכתב לעובד ציבור או לנבחר ציבור, ובדו"ח המופץ לעיון הציבור.

עבירה על אחד הסעיפים הללו עלולה לגרור קנס בסכום של עד 29 אלף שקלים.

קודם להצבעה, קיימה הכנסת דיון של יותר משש שעות. במהלך הדיון הגישה האופוזיציה יותר מאלף הסתייגויות, במהלכן הביעו חברי האופוזיציה התנגדות נחרצת לחקיקת החוק.

בקואליציה ברכו על אישורו של החוק. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב הלילה בעמוד הפייסבוק שלו כי "מטרת החוק היא למנוע מצב אבסורדי שבו מדינות זרות מתערבות בענייניה הפנימיים של ישראל באמצעות מימון עמותות, ומבלי שהציבור בישראל בכלל מודע לכך".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה לאחר אישור החוק כי "כנסת ישראל אמרה 'לא' להתערבות בוטה של מדינות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל".

יצוין, כי החוק לא יחול רטרואקטיבית, אלא ייכנס לתוקף בינואר 2017, ויחול רק על תרומות שיתקבלו מיום זה ואילך.

תגיות:חוק השקיפותחוק העמותות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה