חדשות בארץ

"אף אחד לא יכול להתחייב שחייל חרדי בצה"ל יוכל לגדל את זקנו"

יותר ויותר פניות מגיעות לאחרונה ללשכתם של אישי ציבור, מטעם חיילים חרדים המשרתים בצה"ל ונדרשים להסיר את זקנם – או לשבת בכלא, אולם לעת עתה נראה כי המצב רק הולך ומחמיר, עד שאפילו רבה הראשי של צה"ל נותר חסר אונים

אא

'פולמוס הזקנים' בצה"ל צובר תאוצה: לאחר שלשכתו של ח"כ יעקב מרגי הוצפה בפניות של חיילים חרדיים שנתבקשו לגלח את זקנם, החליט הלה לעשות מעשה, וגילה כי גם הרב הראשי בצה"ל נותר נבוך נוכח המחדל.

מרגי, המכהן כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, מקבל לא מעט פניות בנושא, שמעלה תמונה מדאיגה של זלזול מחפיר בקודשי ישראל, באורח חייהם וברגשותיהם של חיילים חרדים המשרתים בצה"ל.

רק השבוע, כדוגמא אחת מיני רבות, נשלח חייל חרדי לכלא, לאחר שהתגייס לצה"ל עם זקן, ואף קיבל את המלצת רב היחידה להמשיך לגדל אותו. אולם סמכות זו לאישור הנושא, ניטלה זה מכבר מהרב הצבאי – והועברה לקצין השלישות הפיקודי, אשר במרבית המקרים מטרפד את המהלך.

"מדובר בפקודה הזויה", מתאר בכיר ברבנות הצבאית בראיון שקיים עם 'מרכז העניינים'.

גם בכיר ברבנות הצבאית התבטא בנושא, ואמר כי "אף אחד לא יכול להתחייב לחייל חרדי המבקש לגדל את זקנו שהוא אכן יוכל לעשות כן בצה"ל. כל מי שאומר לאותם חיילים חרדים שניתן לשרת בצה"ל עם זקן אינו אלא טועה ומטעה חיילים חרדים רבים נשלחו מאז הפקודה לכלא חלקם רותקו בגין סירובם לגלח את הזקן".

חיילים אלו, מוצאים את דרכם אל לשכת הרב הראשי לצה"ל, אשר מקווים כי יסייע להם, אולם גם הוא נותר חסר אונים נוכח ההחלטה העיקשת של ראש אכ"א, אלוף חגי טופלנסקי, שהחליט לצמצם את סמכות הרבנים הצבאיים, וכחלק ממנה גם את הסמכות לפטור זקן, ולהעביר אותה לקצין השלישות הפיקודי.

לפני מספר חודשים, כאשר הבעיה עלתה שוב לסדר היום והגיעה עד לשר הביטחון, מי שנפנה לטפל בה היה סגנו, ח"כ אלי בן דהן, שהצהיר בביטחון כי "בכל מקרה בו חייל יחויב לגלח את זקנו אתם מוזמנים לפנות אלי".

ואכן, מאז הועברו לטיפולו מספר פניות, אולם בן דהן לא הצליח לטפל בהן. דוגמא לכך היתה פניה של חייל דתי, שהתגייס יחד עם זקן וביקש לשמור על זקנו גם במהלך השירות הצבאי. רב הפלוגה שלו אכן העביר המלצה על כך, אולם תא"ל עופר לוי, ראש מטה פיקוד דרום וסגנו של אלוף פיקוד הדרום, החליט שלא לאשר לחייל לגדל את זקנו, ואף הגיב לפנייתו במילים ציניות משהו, כשכתב לו כי "הנני מתרשם כי תוכל לקיים את אורח החיים בצה"ל גם ללא זקן".

פנייתו של החייל, הגיעה גם לח"כ יעקב מרגי, שפנה לראש אכ"א כדי לבדוק את העניין. "למרות הפניה שלי לראש אכ"א, בקשתו של החייל סורבה חלק מהטענות שנכתבו בנימוקים לסירוב אינם נכונים התרשמותי שראש אכ"א אינו מעורב בפניה והסגל הזוטר בלשכתו פועל להעברת המכתבים וקבלת התגובות ללא הפעלת סמכות".

עוד הוסיף, כי "אני חש שצה"ל רוצה לשנות את חזותו של החייל החרדי".

תגיות:צה"לחדשות היוםכפיה חילונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה