הורים וילדים

בשורות טובות: הילד שלכם מוצץ אצבע? יש לו פחות סיכון לפתח אלרגיות

אם גם אתם נרתעים מכך שהילד שלכם מוצץ אצבע, כדאי שתנשמו לרווחה: מחקר חדש מוצא קשר ניכר בין כסיסת ציפורניים ומציצת אצבע בגיל צעיר – לסיכוי נמוך יותר להתפתחות אלרגיות בהמשך

אא

הורים, מחקר חדש שיפתיע אתכם: חוקרים מניו זילנד גילו קשר ישיר בין הכנסת אצבעות לפה בגיל צעיר וכסיסת ציפורניים באופן תדיר, לבין קיום אלרגיות בהמשך.

על פי המחקר, למציצת האצבע או כסיסת הציפורניים, נוהג השייך ללפחות 15% מכלל הילדים, יש אפקט חיובי על מערכת החיסון של הילד. זאת למרות, ואולי בגלל, החשיפה לזיהומים שגדלה בשל כך, ומגבירה את הסיכון לוירוסים, חיידקים צואתיים ושכיחות מוגברת של תולעים.

על פי המחקר, שפורסם באתר YNET, נבדקו 1,037 משתתפים, שנולדו בין השנים 1972-1973. בנוסף, הוריהם של הנבדקים, דיווחו כי ילדיהם, הנבדקים, נהגו למצוץ אצבע או לכסוס ציפורניים, כאשר היו בני 5,7, 9 ו-11 שנים.

במסגרת המחקר, עברו הילדים עצמם, בגילאי 13 ו-32 מבדקי אלרגיה עוריים.

מן המחקר עולה כי בגיל 13, שכיחות האלרגיה היתה של 38%, בהשוואה ל-49%, בקרב אלה שלא מצצו אבצע או כססו ציפורניים בילדותם. שיעור זה היה אף נמוך יותר אצל ילדים שנהגו לעשות את שני הדברים גם יחד.

כמו כן, הממצאים נותרו דומים, גם כאשר נבדקו שוב בגיל 32.

"הממצאים במחקר תומכים בהשערה שהמנהג מפחית את הסיכון ללקות באלרגיה", סיכמו החוקרים, "הקשר בין מציצת אצבע וכסיסת ציפורניים לסיכון מופחת לאלרגיה לא היה תלוי במין, בהיסטוריה המשפחתית של אלרגיה או בגורמים סביבתיים העלולים לעורר אלרגיה".

עוד אזכרו החוקרים את הנוהג שבעולם של הורים רבים, שמנסים לגמול את ילדיהם מהרגלים אלה, שכן לפי עדויות בספרות הם עלולים לגרום בהמשך לבעיות חניכיים, בעיות ביישור השיניים ולזיהומים שונים.

אולם נראה כי מחקר זה הופך את הקערה על פיה, ומגלה כי להרגלים אלו יש ככל הנראה גם אפקט חיובי, הנגרם מחשיפה מוגברת לזיהומים, הפוגעת במנגנונים המפעילים את האלרגיה בגוף.

בדומה לכך, יש תיאוריה מוכרת המכונה "תיאוריית ההגנה", שפותחה בעבר לאחר שגילתה כי ילדים שגדלו בבית של משפחות מרובות ילדים – נמצאים בסיכון נמוך יחסית ללקות באלרגיה. אחת הסברות של מפתחי התאוריה, הינה כי בדומה לממצאי מחקר זה, החשיפה המוגברת לזיהומים אצל ילדים אלה – היא שהובילה לתגובות אלרגיה מופחתות של מערכת החיסון. 

תגיות:בריאותהורים וילדיםמציצת אצבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה