חדשות בארץ

ד"ש מתקופת פלישתים: לא תאמינו מה התגלה לראשונה בחפירות ארכיאולוגיות

באשקלון התגלה לאחרונה במהלך חפירות ארכאולוגיות, בית קברות ראשון מסוגו, שלפי הערכות חוקרים שייך לפלישתים. זאת לצד חפצים נוספים שככל הנראה היו שייכים להם. בקרב הארכאולוגים נרשמה התרגשות רבה: "אנחנו חוקרים את הפלשתים במשך 30 שנה, אבל אף פעם לא פגשנו אותם פנים אל פנים"

אא

בית קברות ראשון מסוגו: במהלך חפירות שהתקיימו לאחרונה בעיר אשקלון, נמצא בית קברות פלישתי, הראשון מסוגו שנמצא אי פעם, שלפי הערכת הארכיאולוגים, נקברו בו פלישתים בין המאות ה-11 עד השמינית שלפני הספירה.

הממצאים נמצאו בגן הלאומי אשקלון, שם נמצאו למעלה מ-160 שלדים, כשלצידם תכשיטים, בקבוקי בושם וגם כלי נשק.

בקרב הארכיאולוגיים נרשמה התרגשות רבה נוכח התגלית. "אנחנו חוקרים את הפלשתים במשך 30 שנה, אבל אף פעם לא פגשנו אותם פנים אל פנים", אומר פרופסור דניאל מאסטר, ראש המשלחת הארכיאולוגית באשקלון, בראיון לאתר YNET, והוסיף כי "הגילויים האלה מאפשרים לנו להתחקות אחר שורשיהם של הפלשתים".

לאור מציאת התגלית, התקיימה הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים במוזיאון רוקפלר בירושלים, בשיתוף מוזיאון ישראל, רשות העתיקות ורשות הטבע והגנים, לסיכום 30 שנות עבודה בגן הלאומי באשקלון, שחשיפת בית הקברות היא גולת הכותרת שלה.

לפי החוקרים, מציאת בית הקברות לימדה אותם על אופן קבירתם של הפלישתים, שנעשה בשונה מעמים אחרים שחיו באותה התקופה, כמו המצרים והכנענים, שעד כה היו סבורים כי נעשה בצורה זהה, בתוך מערות קבורה.

"בקברים כנעניים אפשר למצוא אוכל או מנורות ואלה אלמנטים שלא מצאנו אצל הפלשתים", מתאר פרופסור מאסטר. "למדנו את המחלות שמהן סבלו אנשי העיר, הטראומות שהם עברו. אנחנו לא מדברים רק על משפחה, אלא על אוכלוסייה שלמה. מצאנו כמות שווה של גברים ונשים, שקיבלו יחס זהה ונקברו באותו אופן".

תגיות:פלישתיםחפירות ארכיאולוגיותממצאים מתקופת התנך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה