חדשות יהדות

הטלוויזיה הגרמנית בחסות ההסתה: "כך מלמדים ילדים בישראל להרוג"

רשת ZDE, המואשמת בקו הסתה אנטי ישראלי, פרסמה לאחרונה פרומו לסרט תיעודי על החינוך לשנאה ורצח בהם מתחנכים ילדים פלסטיניים, כשלפרומו שורבבה הטענה כי כך גם מתחנכים ילדים ישראליים

אא

עוד אנטישמיות בגרמניה: רשת ZDF, הידועה בקו האנטי ישראלי שלה, פרסמה לאחרונה פרומו לסרט תיעודי המלמד על האווירה לשנאה ורצח בהם מתחנכים ילדים פלסטיניים. בפרומו, הוזמנו הצופים לראות איך גם ילדים ישראלים גדלים באותו האופן – כשבסרט לא היתה כל התייחסות לכך.

הסרט, ששודר בשבוע שעבר, מציג מקרוב את החינוך לשנאה ורצח שמקבלים ילדים בשטחי הרשות הפלסטינית, שודר ברשת ZDF, אחת מרשתות הטלוויזיה הציבוריות של גרמניה, וספג ביקורת חריפה.

בפרומו לסרט, נראה הכיתוב "חינוך לשנאה?", ותחתיו נכתב "איך ילדים ישראלים ופלסטינים מובאים לבוז אלה לאלה ולהרוג". זאת למרות שבסרט עצמו אין שום אזכור לצד הישראלי, ומובאת בו הצצה אל החינוך הפלסטיני בלבד.

במקום זאת, מובא אזכור קטן למה שמכונה ה"חינוך הגזעני" בישראל, בדמות ציור מספר לימוד, של ערבי ישוב על גמל, שמסמל כביכול את הצגת הערבים באופן שלילי בספרי הלימוד בישראל.

בתגובה לכך, נוצר גל מחאה חברתי כנגד הפרומו. "האם זו הייתה טעות או סילוף מכוון של העובדות על רקע אנטישמי?". צייץ בטוויטר פולקר בק, ציר בונדסטאג מטעם מפלגת "הירוקים", ממנהיגי המאבק באנטישמיות בפרלמנט הגרמני, "מה הוא הרקע (לפרסומת הזו)? אתם רוצים להציג את עצמכם כ'מאוזנים' במנותק מהעובדות?".

כמו כן נטען כי מכוני ממחקר של המפלגה גילו כי הרשת נוטה באופן שיטתי לפרסום מגמתי כנגד ישראל. כך למשל, נמנעה לאחרונה מלדווח במהדורת החדשות המרכזית שלה על הירצחה של הצעירה הלל יפה אריאל הי"ד, אולם ממשיכה כל העת לפרסם נפגעים פלסטיניים בפעולות של ישראל.

בעקבות הדברים, פורסמה ברשת התנצלות. "ניסוח ההודעה על הסרט קוצר באופן שגרם לאי הבנות. אם מישהו נפגע מהניסוח, אנחנו מבקשים את סליחתו", טענו.

תגיות:הסתהחדשות בארץחדשות בעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה