חדשות בעולם

נתניהו מבקר באתיופיה: "הקשרים בינינו התחילו כבר עם שלמה המלך ומלכת שבא"

בשעה זו עורך נתניהו את ביקורו הרשמי בארמון הלאומי באתיופיה. בתחילת הביקור נשא נאום שכלל אזכור הסטורי ראשון של הקשר בין העם האתיופי ליהודים, כבר לפני כ-3,000 שנה, בקשר שבין מלכת שבא ושלמה המלך. "אני מציע שלא נמתין עוד 3,000 שנה כדי לבצר את מערכת היחסים המופלאה הזאת", הוסיף

אא

הבוקר (חמישי) החל ראש הממשלה נתניהו את ביקורו באתיופיה. את הביקור פתח בארמון המלכותי, ובמהלכו שהה ביחידות שעה ארוכה עם ראש ממשלת אתיופיה היילמריאם דסלן.

מאוחר יותר, התקיימה גם פגישה מורחבת עם הפמליות של שני הצדדים, כדי לדיון בדרכים להגברת שיתופי הפעולה בין שתי המדינות, בנושאים שונים ובהן חינוך, תיירות, תקשורת וחקלאות.

כמו כן, חתמו השניים על הסכם בתחומי המדע, הטכנולוגיה והתיירות.

בהמשך, נפגש נתניהו גם עם נשיא אתיופיה, מולטו טשומה, פגישה שבסיומה הוזמן לצפות על אריה ולביאה בגן הארמון.

בטקס שנערך לרגל ביקורו, נשא נתניהו דברים, שפתח בפניה אישית לראש ממשלת אתיופיה: "ראש הממשלה, אני מבקש להודות לך ראשית על קבלת הפנים החמה שהענקת לי ולפמלייתי בביקורנו זה באתיופיה. בפגישה שקיימנו זה עתה עם המשלחות אמרת משהו שבעיניי ממחיש את העניין כולו – אמרת שלישראל יש מקום מיוחד באתיופיה ושלאתיופיה יש מקום מיוחד בישראל".

בהמשך, תיאר את הקשר ההסטורי הראשוני שבין היהודים לתרבות האתיופית, קשר שכבר הוזכר בתנ"ך. "זה נכון מאוד וזה מתחיל למעשה לפני כ-3,000 שנה עם המלך שלמה ומלכת שבא, ואני מציע שלא נמתין עוד 3,000 שנה כדי לבצר את מערכת היחסים המופלאה הזאת. אני אישית גאה מאוד להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר באתיופיה מזה למעלה מ-30 שנה. לא נמתין גם לא 30 שנה".

לאחר מכן, דיבר על החשיבות שבקשר בין שתי המדינות ובשיתופי פעולה שונים. "אנו מחויבים לחיזוק השותפות והידידות בדרכים קונקרטיות", טען נתניהו. "לא מדובר כאן בניסיון חד פעמי או בהצהרות בלבד. מדובר בתכנית לשיתוף פעולה קונקרטי בתחומים שהם חשובים לשני עמינו... אנו רוצים להקים מספר צוותים משולבים שיעבדו יחד על בסיס ממשלה מול ממשלה אבל גם מול החברות העסקיות שפיתחו יכולות משלהן בתחום זה, יכולות מוכחות בישראל ובעולם, חברות שיעבדו איתכם ועם חברות אתיופיות. זוהי מחויבות. זוהי ספינה שבמובנים רבים יוצאת היום לדרך בתנופה מחודשת בעזרת הפגישה הזאת בין אנשי העסקים שלנו.

"תחום השני הוא תחום הדיגיטציה, שמשמעותו IT, חלל, השכלה, רפואה דיגיטלית והתחומים הרבים האחרים שנפתחים ומשנים את פני העולם ושבהם ישראל רוצה להשתתף יחד אתכם שעה שאתם מפתחים את המדינה והחברה שלכם".

תגיות:דוד המלךמלכת שבאראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה