מעניין

הרעיון החדש של ביל גייטס: תרנגולים לכל משפחה

מייסד מייקרוסופט רוצה לשפר את חייהם של העניים באפריקה בכך שיחלק להם תרנגולים. "תרנגולים", מציינת אשתו, "הם הכספומט של העניים"

אא
מאז שפרש מניהול בפועל של מייקרוסופט, ביל גייטס מקדיש את מירב זמנו לפילנתרופיה. אבל אפילו בטווח הפעולות הנרחב מאד שבו עוסקת קרן הצדקה שלו, בולטת מאד פעילות אחת עליה הוא הכריז לאחרונה: חלוקת תרנגולים חיים למשפחות עניות.
 
"ברור לי שכל מי שחי בעוני קיצוני – מצבו ישתפר אם יהיו לו תרנגולים", אומר גייטס. בהתאם לכך, הוא ואשתו תרמו 100,000 תרנגולים לעשרות אלפי משפחות עניות באפריקה. וכשמדברים על משפחות עניות באפריקה, צריך להדגיש שמדובר במשפחות שמרוויחות פחות משני דולרים ליום.
 
איך עוזרים התרנגולים למשפחות העניות? ובכן, זה קל וזול לגדל תרנגולים כך שלא מדובר במעמסה רצינית על המשפחה העניה. ביצי התרנגולות יכולות לשמש תזונה נהדרת לילדים הסובלים מתת תזונה, אבל החוואים יכולים גם להניח לתרנגולת לדגור על הביצים ואז למכור את האפרוחים. כמובן, מידי פעם תהיה למשפחה גם סעודת עוף. החשוב מכל, המשפחה תעלה מעל קו העוני הקיצוני, שמוגדר היום בעולם כהכנסה של 700 דולרים או פחות לשנה. חוואי שמגדל 40 תרנגולים, כך חישבה הקרן של גייטס, יכול בקלות יחסית להגדיל את הכנסתו ליותר מ-1000 דולר לשנה.
 
גייטס אומר כי היעד שלו הוא להגיע למצב שבו שלושים אחוז מהמשפחות באזור תת-הסהרה של אפריקה מגדלות להקות של תרנגולים מחוסנים– הרבה יותר מחמשת האחוזים שעושים זאת כיום. אשתו, מלינדה, ציינה במקביל כי תרנגולים ידועים בקרב מומחים לעולם השלישי בתור 'הכספומט של העניים', מכיוון שקל למכור אותם בהתראה קצרה כדי לכסות הוצאה בלתי צפויה.
 
תגיות:תרנגוליםביל גייטס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה