חדשות יהדות

קיצוץ בתקציב ישיבות לנוער נושר

תקציב הישיבות הטכנולוגיות עומד לעבור ממשרד הכלכלה למשרד החינוך. הדבר יפגע בצורה אנושה בתנאי הלימוד והמחיה של תלמידי הישיבות

אא
קיצוץ דרסטי עומד לחול בתקציביהן של ישיבות המיועדות לנוער נושר, וזאת עקב העובדה שמנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר הודיע על כך שהאחריות על 'הישיבות הטכנולוגיות' תעבור ממשרד הכלכלה אל משרד החינוך.
 
הישיבות הטכנולוגיות הן למעשה ישיבות המשלבות בין לימודים מקצועיים ללימוד תורה, כאשר רבות מתוכן מיועדות לנוער נושר. במשך שנים נעשו ניסיונות להעביר את הישיבות הללו לשליטת משרד החינוך, וכעת נראה שהדבר עומד להתממש.

במידה ואכן יתרחש המעבר, עלול להיות תקציב הישיבות הללו מופחת ביותר מ-50% ומנהלי המוסדות טוענים כי הם אינם יודעים כיצד יוכלו להתמודד עם הגזירה, שכן הדבר ישפיע באופן ישיר על הסל המקצועי והחינוכי הניתן לתלמידים.
 
"גם ככה המצב שלנו לא טוב ואנו מחשבים כל פרוטה", התבטא אחד מראשי הישיבות, "אך כעת ייתכן שניאלץ לסגור את הישיבה לגמרי. צריך להבין שישיבות כמו שלנו מהוות מסגרת פנימייתית, מה שדורש תקציבים גבוהים מאוד, מה עוד שרבים מההורים כלל אינם משתתפים בשכר הלימוד. אי אפשר לבוא ביום בהיר אחד ולקצץ תקציבים".
 
סגן שר הפנים, משולם נהרי, אשר יצא לסיור במספר ישיבות טכנולוגיות, וביניהן 'ישיבת דאורייתא' בעפולה, ישיבת 'חנוך לנער' בצפת וישיבת 'טל חרמון' ברמת הגולן, תקף גם הוא את יוזמת מנכ"ל המשרד ואמר: ״מדובר במסגרות פנימייתיות חשובות ביותר הנותנות מענה תורני ומקצועי לנוער חרדי בסיכון ומכשירות את הנערים בתחומי מקצוע שונים ובמתן ארגז כלים ויכולת אישית לצורך שילובם בחברה. לצערי הרב, העברת האחריות התקציבית ממשרד הכלכלה למשרד החינוך תפגע בצורה חמורה בתקציב המועבר לישיבות הללו ותשפיע באופן ישיר על הסל המקצועי והחינוכי הניתן לתלמידים".
 
תגיות:קיצוציםישיבהנוער נושר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה