חדשות בארץ

אלי ויזל, שהקדיש את חייו להנצחת השואה, הלך לעולמו

בשבת האחרונה הלך לעולמו אלי ויזל, כשהוא בן 87. ויזל היה חתן פרס נובל לשלום, עיתונאי, פילוסוף וסופר יהודי ניצול השואה

אא
אלי ויזל, שהקדיש את חייו להנצחת השואה, הלך לעולמו בשבת האחרונה כשהוא בן 87. ויזל הוא חתן פרס נובל לשלום, עיתונאי, פילוסוף וסופר יהודי ניצול השואה.

ויזל נולד בספטמבר 1928 בסיגט שברומניה. בהיותו בן 15 נשלח עם משפחתו לאושוויץ על ידי הנאצים, שם נחרת על זרועו המספר A77133.

באושוויץ נספו אמו ואחותו הצעירה של ויזל, בבוכנוולד נספה אביו. אלי נותר לבדו בבוכנוולד עד סיומה של המלחמה באפריל 1945. אז עבר לפריז, החל בקריירה עיתונאית והקדיש את חייו להנצחת שואת העם היהודי.

במהלך השנים, קיבל ויזל יותר מ-100 תארי כבוד ממוסדות השכלה גבוהה ברחבי העולם, וגם שימש כמרצה אורח באוניברסיטאות רבות.

בין תארי ההוקרה הרבים, להם זכה, נמנים: מדליית הזהב של הקונגרס (1985), מדליית החירות הנשיאותית של ארה"ב (1992), ועיטור נשיא מדינת ישראל (2013). בשכונת קריית חתני פרס נובל בראשון לציון, ישנו רחוב על שמו של ויזל.

בשנת 1986 זכה ויזל בפרס נובל לשלום על פועלו נגד גילויי אנטישמיות ונגד גילויי גזענות כלפי קבוצות מיעוט בחברה, ועל תרומתו לקידום זכויות האדם ולחיזוק ערכי הצדק השוויון והסובלנות בחברה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אמש (מוצאי שבת) כי "מדינת ישראל והעם היהודי מבכים מרה את פטירתו של אלי ויזל. אלי, אמן המילים, נתן ביטוי באמצעות אישיותו יוצאת הדופן וספריו המרתקים, לניצחונה של הרוח האנושית על פני האכזריות והרוע. באפילת השואה שבה נספו אחינו ואחיותינו - ששת המיליונים – אלי ויזל שימש קרן אור ומופת של אנושיות המאמינה בטוב שבאדם".

"יצירתו הענפה של אלי אינה משקפת רק את מוראות השואה, אלא מייצגת תקווה ואופטימיות אל מול העלטה של אושוויץ. ירושלים - בירת הנצח של ישראל - סמלה בעיניו את יכולותינו להתרומם מבור תחתיות ולהגיע לפסגות חדשות", הספיד נתניהו.
תגיות:אלי ויזלפרס נובל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה