ונשמרתם

הורים: זו הסיבה שבגללה עליכם לנעול את דלתות הרכב. תמיד

40 ילדים מתים מדי שנה ברכב לוהט, אך לא תמיד כתוצאה משכחה של הורים. המקרים שלפנינו התרחשו היות והורים לא הקפידו לנעול את דלתות המכונית, אחד מהם אף הסתיים לצערנו במוות

אא
ארה"ב: 40 ילדים קטנים מתים מדי שנה ברכבים לוהטים, לרוב כתוצאה משכחת ההורים - אך לא רק.  בשני מקרים יוצאי דופן, אמנם ההורים לא שכחו את ילדיהם ברכב, אבל נהגו בחוסר אחריות משווע מסוג אחר, משלא הקפידו לנעול את דלתות הרכב. 

במקרה האחד, שהתרחש בלואיזיאנה - האם החליטה לתפוס תנומה קטנה על הספה בסלון, אחרי יום עמוס מטלות ומשימות אך שכחה לנעול את הרכב, שחנה במקום שטוף שמש, בחצר הבית. הטרגדיה התרחשה בזמן שהאם ישנה שנת ישרים: שני ילדיה, תאומים בני 3 בשם אוליבר ואריאה, החליטו להפוך את הרכב למגרש השעשועים שלהם. הם נכנסו אל הרכב והשתובבו בו, אך לרוע המזל נלכדו בפנים. 

במשך שעתיים שלמות בכו הילדים בכי תמרורים, אך איש לא שמע את קולם, וכשאמם התעוררה לבסוף - היה זה מאוחר מדי. אחרי חיפושים קדחתניים ביחד עם שכנתה, היא מצאה אותם ברכב, ללא רוח חיים. 

מקרה נוסף אירע לפני כשבוע לאיימי מישל קארי מארה"ב, ורק בנס הסתיים בצורה אחרת. וכך תיארה קארי את מה שקרה, בעמוד הפייסבוק שלה: "אתמול, הבן המתוק שלי קייסון כמעט הפך ל-1 מתוך 40 הילדים שימותו השנה בתוך רכב לוהט. קשה לי לכתוב את המילים הללו, כי אני מרגישה קצת אשמה במה שקרה, אבל אני יודעת שאסור היה לי לעשות את זה ומקווה שמה שאכתוב כאן יהיה אזהרה חמורה לכל מי שלא מקפיד לנעול את הרכב שלו. 

"קייסון שיחק בחדר של אח שלו, וכמו תמיד כשהוא שם - הוא שקט להפליא. על פניו לא הייתה לי סיבה לדאוג, אבל אחרי 20 דקות כשהלכתי לבדוק מה שלומו, ראיתי שהוא לא נמצא יותר בחדר. קראתי בשמו עשרות פעמים, וחיפשתי בכל הבית - אבל הוא לא ענה. רצתי החוצה כאחוזת אמוק, מתפללת שהוא לא נמצא בסכנה. 

"חיפשתי את קייסון בחצר, אבל כשהחיפושים העלו חרס, נזכרתי פתאום במכונית. רצתי אליה כמו מטורפת, וכשפתחתי את הדלתות מצאתי את קייסון שלי כשזיעה מכסה את פניו, והוא בוכה וצורח. הוצאתי אותו החוצה בין זרועותיי, והוא היה רותח מחום. התקשרתי ל-911, וכשהם הגיעו הם עזרו לי להוריד את חום גופו ולייצב אותו. אז הובהלנו למיון, שם הרגיע אותי הצוות הרפואי והבטיח ש'היה לי מזל', ושהכל יהיה בסדר. אני מודה לא-ל שהלכתי לבדוק מה שלומו בדיוק ברגעים ההם. מי יודע כמה זמן הוא היה שם ככה, או כמה זמן הוא היה מחזיק מעמד בחום הזה", מתארת קארי ולסיום מדגישה שהסיבה שהיא כותבת את הפוסט הזה היא כדי להגביר את המודעות של ההורים, לנושא. "קייסון ננעל ברכב ולא היה מספיק חזק כדי לפתוח את הדלת ולצאת ממנו. אני מבקשת מכם הורים יקרים, הקפידו לנעול את הדלתות כשאתם יוצאים מהרכב. אם זה קרה לי, זה יכול לקרות גם לכם ואני מקווה שזה לא יקרה".
 
תגיות:ילדיםסכנהשכחהרכב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה