חדשות בארץ

זהירות: וירוס מסוכן מחכה לכם בפייסבוק

פרצת אבטחה חמורה התגלתה בפייסבוק, במסגרתה מועבר וירוס כופר מסוכן למאות אלפי ישראלים הגולשים ברשת החברתית המוכרת. הווירוס, נוצר כתוצאה מהתראה תמימה, שלחיצה עליה מביאה להשתלטות על החשבון וכן לנזק למחשב או למכשיר

אא
בהלה בקרב משתמשי הפייסבוק בישראל: מאות אלפי ישראלים הותקפו בווירוס קטלני דרך חשבון הפייסבוק שלהם. זאת התרחשה לאחר שלחצו על התראה תמימה, שהתבררה כמכילה ווירוס מחשבים קטלני, שנועל את המחשב עם סיסמא, ודורש כופר בעד קבלתה.

תחילתה של הפרשה היום (ראשון), לאחר שהתברר כי התראה תמימה בפייסבוק, המודיעה למשתמשים על כך שמישהו הזכיר אותם בתגובה, העבירה את הגולשים לשורת אתרים במהירות, שבסופה הורד אל המכשיר קובץ קטלני, שמשתלט על דף הפייסבוק וגורם לנזק למכשיר או למחשב של המשתמש.

במקרים מסוימים הווירוס אף נצפה, כשהוא גורם לנעילה של המכשיר עם סיסמא, שכדי לשחרר אותה – נדרש כופר כספי בתמורה.

הווירוס, מעיד על פרצה חמורה באבטחה של הרשת החברתית המפורסמת, כך שהיא נראית כאילו מגיעה ממערכת פייסבוק, ונראית כאמינה לחלוטין – אולם למעשה מדובר בהטעיה מכוונת.

מפייסבוק ישראל סירבו להגיב לכך, ורק טענו בפני אתר 'כיכר השבת' כי הנושא נמצא בבדיקה של פייסבוק העולמית. לעת עתה, נראה כי הרשת אינה יכולה לעצור את הפצתו של הווירוס, אולם מוחקת באופן אוטומטי וירוסים שמועלים לרשת.
 
תגיות:פייסבוקוירוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה