חדשות יהדות

יאיר לפיד בביזוי הקודש בחתונה חילונית: "כדת משה, מרים וישראל"

ביום שישי בצהריים התקיימה חתונתם של בני זוג שאינם שומרי מצוות, שבחרו לקיים טקס נישואין שאינו דתי. ברגע ה"קידושין", ביקש יאיר לפיד מסדר החופה, מהחתן לומר: "הרי את מקודשת לי בטבעת זו, כדת משה, מרים וישראל"

אא
חוכא ואיטלולא: ביום שישי האחרון התקיים טקס הנישואין של בני זוג, שביקשו לקיים חופה בטקס שאינו דתי. אמה של הכלה, שהינה אישה ידועה בציבור, נמצאת בקשר קרוב עם ח"כ יאיר לפיד, ומשכך, נבחר הלה כדי לקיים את הטקס.

כך, לפיד, שמלבד היותו פוליטיקאי שנלחם בציבור החרדי בכל כוחו, ובין היתר מנסה בכל כוחו לקדם בשנים האחרונות את נושא הנישואים האזרחיים בארץ, יחד עם חברי כנסת נוספים, כיהן ביום שישי האחרון על תקן ה"מקדש" בטקס האמור.

במהלך הטקס, שהתקיים על חוף הים, והפך לביזוי של ממש של קודשי ישראל, ביקש לפיד מהחתן לחזור אחריו ולומר: "הרי את מקודשת לי בטבעת זו, כדת משה, מרים וישראל".

יצויין, כי הטקס מגיע אחרי תקופה שבה לפיד מנסה להציג חזות נעימה יותר כלפי הציבור הדתי, טוען לחוסר זלזול ובאופן כללי מפגין יותר אהדה, אולם מעשיו מוכיחים בכל פעם מחדש את ההפך.

כמו כן, יוזכר כי בתחילת החודש נדחה ברוב קולות ובקריאה ראשונה בכנסת 'חוק יאיר לפיד', שביקש לבטל את סעיף המאסר בספר החוקים, כלפי אדם שעורך נישואין שלא דרך הרבנות הראשית לישראל. 
 
תגיות:יאיר לפידחתונה אזרחית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה