חדשות יהדות

ח"כ אורן חזן: "למדתי מהרב מזלאטשוב מהי אהבת חינם"

ביום שישי הלך לעולמו במפתיע אחרון האדמו"רים לבית זלאטשוב, הרב מרדכי מאיר מכלוביץ, בן ה-61. בתוך פחות משלוש שעות, הצליחו לגייס יותר מ-10,000 דולר לכתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו, ובהם חברי ציבור שהיו קשורים מאוד אל האדמו"ר

אא
ביום שישי האחרון, הלך לעולמו במפתיע הרב מרדכי מאיר מכלוביץ זצ"ל, והוא בן 61. הרב, היה האדמו"ר האחרון לבית זלאטשוב, שרבים שיחרו לפתחו, ובהם גם נבחרי ציבור שונים.

לאחר הידיעה על מותו, הצליחו בתוך פחות משלוש שעות חברי קבוצת וואטסאפ, שבה חברים כמאה עיתונים ואישי ציבור חרדים שונים, לגייס יותר מ-10,000 דולר. את הכסף שנאסף, מייעדים כעת להוצאת ספר תורה לזכרו של האדמו"ר.

יצוין, כי בין התורמים, היו גם חברי כנסת שאינם נמנים על הציבור החרדי, ובהם ח"כ אורן חזן וענת ברקו. "למדתי מהרבי מהי אהבת חינם", אמר ח"כ חזן בראיון לאתר וואלה.

"ההנצחה חשובה במקרה הזה. החברה צריכה להחזיר, וכשאנחנו מנציחים אדם – אנחנו מנציחים את המורשת שלו, קל וחומר כשזה ספר תורה".

על כך הוסיף גם עורך אתר החדשות החרדי 'בחדרי חרדים', אבי גרינצייג, כי "הרבי היה אדם שכולו אהבת ישראל בלי הבחנה בין יהודי ליהודי", הסביר מנהל הקבוצה ועורך אתר החדשות החרדי "בחדרי חרדים", אבי גרינצייג. "המאפיין המרכזי שלו היה הפשטות והיחס האנושי והחם לכל אחד. אך טבעי שכולנו נחזיר לו באותה מטבע ונתגייס להנציח את זכרו ולפעול לעילוי נשמתו".

האדמו"ר, היה כאמור בן 61 במותו. הוא התמוטט בביתו ביום שישי האחרון, ולאחר מאמצי החייאה שעלו בתוהו, נקבע לדאבון הלב מותו. במוצאי השבת נקבעה הלווייתו, בה השתתפו אלפים. האדמו"ר היווה את הנצר האחרון לשושלת, ומאחר ואין לו ממשיכים, חסידות זלאטשוב ככל הנראה תיסגר.
 
תגיות:חסידותהאדמו"רהרב מזלאטשוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה