חדשות בעולם

האם חברות אירופאיות שמשתמשות ברובוטים יידרשו לשלם עליהם ביטוח לאומי?

הצעת החלטה שהוגשה לביטוח הלאומי מעלה אפשרות להעניק מעמד של 'בני אדם אלקטרוניים' לרובוטים ולהעניק להם זכויות וחובות כאחד

אא
האם כוח העבודה הרובוטי ההולך וגדל של אירופה צפוי לזכות למעמד של 'בני אדם אלקטרוניים', כך שבעליהם יידרשו לשלם עבורם ביטוח לאומי? התכנית הזו מותוות בטיוטת הצעה של הוועדה המשפטית של  פרלמנט האיחוד האירופאי, שהוגשה לאחרונה לאישור הפרלמנט.

הטיוטה מציינת כי מספר הולך וגדל של רובוטים מועסק בבתי חרושת, עסקים ואפילו מרפאות. התפוצה הגדולה שלה, האינטליגנציה המלאכותית הרבה בה התברכו והאוטונומיה המסוימת שיש להם דורשת חשיבה מחדש על כל נושא חוקי הקשור לרובוטים, ממיסוי ועד אחריות משפטית.
 
האיחוד האירופאי צריך לשקול, כך אומרת טיוטת ההצעה, "שלפחות הרובוטים המתוחכמים ביותר צריכים לקבל מעמד של בני אדם אלקטרוניים עם זכויות ספציפיות וחובות ספציפיות". חברי הוועדה ציינו כי מעסיקים חוסכים כסף רב בתשלומי ביטוח לאומי בכך שהם מעסיקים רובוטים במקום בני אדם, וכי יש לחשב את החיסכון הזה ולהטיל עליהם לשלם סכום מסוים כביטוח לאומי גם עבור הרובוטים.

גופיים מסחריים וטכנולוגיים ברחבי היבשת, עם זאת, מתכוונים להילחם בהצעה. "יצירת מסגרת משפטית עבור בני אדם אלקטרוניים – זה משהו שיקרה אולי בעוד חמישים שנה, לא בעוד עשר שנים", אמר נציג התאחדות החברות הגרמנית. "לדעתנו כל ניסיון ליצור דבר כזה כרגע יהיה בירוקרטי מאד ויעצור את התקדמות הרובוטיקה". הוא הודה, עם זאת, שבקרוב צפוי לעלות צורך דחוף ליצירת מסגרת משפטית להתמודדות עם מכוניות ללא נהג. 
תגיות:רובוטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה