חדשות בארץ

האם יוקם אי מלאכותי ענק מול חופי עזה?

שר התחבורה ישראל כץ מקדם את התוכנית שנחשפה לראשונה לפני חמש שנים. על פיה, יוקם אי מלאכותי בגודל 8 קמ"ר, יחובר לרצועת עזה בגשר, ויעניק לה עצמאות כלכלית

אא
האם יוקם אי מלאכותי ענק מול חופי עזה? שר התחבורה, ישראל כץ, דוחף להביא לאישור הקבינט המדיני – בטחוני את התכנית שנחשפה לראשונה לפני חמש שנים, בשנת 2011.

על פי התכנית, אי מלאכותי בגודל 8 קמ"ר יוקם מול חופי עזה, ויעניק לה עצמאות כלכלית וקשר לעולם. האי יחובר לרצועה על ידי גשר באורך ארבעה קילומטרים וחצי, ויכלול נמל ימי, שדה תעופה ומלונות. עלות בנייתו המוערכות של האי היא כ-5 מיליארד דולר.  

מטרתו של האי היא לספק עצמאות כלכלית לפלסטינים, תוך שמירה על האינטרסים של ישראל. לשם כך יוקם האי על במים בינלאומיים, ותהיה עליו נקודת בידוק ביטחונית.  

יצוין כי מצבם הכלכלי של תושבי רצועת עזה הוא קשה מאוד. נכון להיום, ישראל מאשרת ל-800 משאיות ביום להיכנס לרצועת עזה, אך אין זה מספיק כדי לספק את צרכיהם של 1.8 מיליון תושבי הרצועה. מאז השתלט ארגון חמאס על הרצועה בשנת 2007, מצבם הכלכלי של התושבים החמיר מאוד.

מערכת הביטחון הישראלית תומכת בתכנית, וגם באיחוד האירופי מגלים בה עניין רב. השר כץ, כאמור, מעונין להביא בהקדם את התכנית להכרעה בקבינט. במידה ותאושר, יקים כץ צוות מקצועי שיבחן את ההיבטים הממוניים, הביטחוניים וההנדסיים בפרויקט.
תגיות:עזהנמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה