ספרים

רוצים שהרב יגאל כהן יגיע אליכם הביתה?

בספרו החדש "יגל ליבי בישועתך", פרושה משנת חייו של הרב יגאל כהן. סקירת ספר מומלץ

אא
גולשי הידברות מכירים את הרב יגאל כהן. אישיותו מלאת הענווה, האמונה והביטחון, מסריו הקולעים והנעימות בה הם מוגשים – כל אלה הופכים אותו למרצה אהוב ומבוקש. בספרו החדש, 'יגל ליבי בישועתך', תפגשו את כל אותם מאפיינים שלמדתם לאהוב בהרצאותיו.

בספר, על 300 עמודיו, פורס הרב את משנת חייו באופן קולח ומרתק. בין הנושאים הנידונים בספר כלולים האמונה, הביטחון, פתרונות מופלאים לכעס, לגאווה, לעצבות ולקנאה. כן מוצעים דרכים יצירתיות לקניית הענווה, השמחה, הביטחון והאמונה.

בספר עונה הרב תשובות קצרות, מדויקות, מבוססות ומשכנעות על השאלות הבאות: מהי ההשתדלות הנכונה בפרנסה? כמה שעות ביום צריכים לעבוד? מהי השתדלות נכונה בשידוכים? מהו הקמע האמיתי לכל הישועות? כיצד נזכה לשלום בית ולפרנסה בשפע? מהי ענווה אמיתית? מהי סיבת הכעס? מהו הפתרון לקנאה? כיצד נתמודד עם דאגות? כיצד נזכה לניסים גלויים? למה שהקב"ה ייתן לי – ואולי לא מגיע לי? ועוד נושאים, רלוונטיים ביותר לרבים מאתנו.

הספר מבוסס על שער הביטחון בספר "חובות הלבבות". "מכיוון שראיתי ששער הביטחון בספר "חובות הלבבות" כתוב באופן קשה וגבוה, והוא כה חשוב ומחזק, חשבתי לכתוב אותו בלשון השווה לכל נפש", כותב הרב בספר. הספר מתובל בסיפורים אישיים מחיי הרב ובמאורעות שהתרחשו בחייו.

"מי שרוצה לראות שיש בורא לעולם, ועד כמה הוא אוהב אותנו, שיבוא לבית המדרש "יביע אומר" ברחוב עוזיאל 41 בבני ברק", כותב הרב יגאל כהן בפרק "מהו ביטחון?". "כיום לומדים בכולל שמונים וארבעה אברכים, כשהמשכורות בסוף החודש מגיעות לכ-100 אלף ₪, וזאת בנוסף לתשלום השכירות, תשלום החשמל, והוצאות נוספות שיש בבית המדרש".

"ואני הקטן, משתדל ברוב היום לשבת וללמוד, והשתדלותי העיקרית היא בהתחזקות באמונה ובביטחון בבורא יתברך בכל יום, והוא מראה לי ניסים בכל חודש וחודש". הרב מציין את הדרכים המופלאות שזימן לו בורא עולם על מנת להחזיק את בית המדרש שברשותו, ומבסס את דבריו על מקורות איתנים.

בפרק "הפתרון לכעס העצמי", כותב הרב יגאל כי "הדרישה לשלמות יכולה להרוס את האדם עצמו, ולכן בואו ונוריד את רף הציפיות מעצמנו ומאחרים". הרב מסביר כי "גם אם טעינו, נזכור שאם הבורא יתברך סולח על עוונות חמורים, אף אנו יכולים לסלוח לעצמנו ולאחרים".

"הקדוש ברוך הוא אינו דורש שלמות, הוא בסך הכל מבקש שנשתדל. ואם באמת השתדלנו ועדיין לא הצלחנו, מלאנו את רצונו של הבורא, ואין אנו צריכים לדרוש מעצמנו מה שבוראנו אינו דורש מאתנו", נכתב בספר.

הרב ממשיך וכותב: "הבורא יתברך קל רחום וחנון, ומבין לנפש האדם ויודע את תחלואיה, ולכן נתן לנו הבורא את מצוות התשובה שהיא מוחקת לגמרי את העוון, וחלילה לו להיות עצוב כי זה עצת היצר, אלא ישמח בליבו ויאמר – כבר פסק הרמב"ם: "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד".

חוט מופלא עובר בין כל הפרקים. אישיותו של הרב יגאל כהן ומשנת חייו עוברים בין השורות, ומחדירים בקורא תחושת מתיקות, שלווה והישענות רגועה על הבורא יתברך.
הספר מוצע למכירה בהידברות שופס. מומלץ להחזיק בארון הספרים ולקרוא בכל יום ולו פסקה אחת, המשנה את ההסתכלות על עצמנו ועל המאורעות בחיינו.
תגיות:הרב יגאל כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה