ונשמרתם

בן 8 חודשים ניצל בנס מחנק: לא תאמינו מה נמצא בצילום הרנטגן

תינוק בן שמונה חודשים מאזור הצפון, פונה לבית החולים העמק בעפולה, לאחר שסבל מדלקת ריאות חריפה ושיעול קשה. בצילום הרנטגן התברר כי שאף נורת LED באורך שני סנטימטרים. "אילו התמקם הגוף הזר קצת יותר גבוה, הדבר היה גורם לחנק ולסכנת מוות מיידית", טוען הרופא שטיפל בו

אא
בבית החולים לא האמינו: בדיקות שנערכו לתינוק בן שמונה חודשים מאזור הצפון, שסבל מדלקת ריאות חריפה ושיעול קשה, הראו כי התינוק שאף נורת LED  באורך של כשני סנטימטרים.

המקרה אירע לאחרונה ונחשף לראשונה באתר YNET, לאחר שהוריו של העולל הגיעו איתו לבית החולים "העמק" בעפולה, כשהוא סובל כאמור משיעול קשה ודלקת ריאות חריפה. בצילומי רנטגן שנערכו לו, התברר כי הלה שאף גוף זר, באורך של כשני סנטימטרים, שממוקם בריאתו הימנית.

אז, לא ידעו עדיין הרופאים להעריך מהו אותו גוף זר ששוכן בגופו, ורופאי חדר המיון הזעיקו בדחיפות צוות רופאים בכיר ממחלקת אף אוזן גרון, שביצעו בתינוק ניתוח חירום להוצאת הגוף הזר.

הניתוח, בוצע בהרדמה מלאה, בסיוע רופאים המומחים בהרדמת ילדים ותינוקות, ובמהלכו הוכנס דרך קנה הנשימה של העולל מכשיר ברונכוסקופ שבקצהו ממוקמת מצלמה. את המכשיר, החדירו הרופאים עד שהגיעו לריאה הימנית שלו, ושלפו בעזרתו לא פחות מנורת תאורה מסוג LED באורך של כשני סנטימטרים.

לדברי ד"ר מסאלחה, הרופאה שביצע את הפעולה, נכונה לרופאים הפתעה גדולה, בשל גודלו של הגוף הזר ובשל מיקומו, שבשינוי קל, יכל להביא למותו. "אילו התמקם הגוף הזר קצת יותר גבוה, הדבר היה גורם לחנק ולסכנת חיים מיידית לתינוק", אמר הרופא בראיון לאתר YNET.

לאחר מכן, אושפז התינוק להשגחה, כשהוא מטופל באנטיביוטיקה שתסייע בריפוי דלקת הריאות. הוריו, התקשו להבין מתי שאף את הנורה, אולם להערכתם נראה כי הדבר קרה לפני כשבוע, אז החל בנם להשתעל בצורה מוזרה ומטרידה, ומצבו התפתח במהירות לדלקת ריאות חריפה.

גם ד"ר מזאוי, מנהל המחלקה, שטיפל עד כה בלא מעט מקרים של שאיפת חלקים זרים בידי ילדים ופעוטות, ציין שכרופא, אינו זוכר מתי טיפל במקרה כה דרמטי. בדבריו, ביקש להדגיש את החשיבות של השגחה מדוקדקת על תינוקות וילדים, כדי למנוע מהם לבלוע גופים זרים, שעשויים חלילה להביא אותם לסכנת מוות.
תגיות:חנק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה