חדשות יהדות

"רפורמה עושים במס הכנסה או במפעל שימורים - לא בדת"

ח"כ דוד אמסלם בהתבטאות חריפה נגד הרפורמים: "מחר יקום זרם חדש ניתן לו עוד רבע כותל? ומחר יבואו הקראים ניתן להם גם? הרי אין סוף לדברים האלה"

אא
"לגבי סוגיית הרפורמים, מבחינתי, רפורמה עושים במס הכנסה או בביטוח לאומי, לא בדת. דת משה ניתנה לנו מסיני" – אמר יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דוד אמסלם.

הדברים נאמרו בראיון לערוץ 7, בעקבות התיפלה הפרובוקטיבית שמתוכננת להערב (חמישי) בשעה 17:00 ברחבה העליונה של הכותל המערבי.

"עד היום, בכותל, כל מי שרצה – יכול להתפלל, כולל הרפורמים", טען אמסלם. "יש עזרת גברים ונשים, ואף אחד לא שואל אם אתה רפורמי יהודי או לא יהודי. מי שרוצה לבוא לכותל ידע שיש כללים שמתנהלים לפיהם".

אמסלם הוסיף, "יש כלל בחיים: אתה שומר על הכבוד ועל הכללים, גם הצד השני שמתווכח איתך יודע שאתה צודק, ולכן הוא מתיישר. על הכותל לא עושים מאבק להכרה ברפורמים. זה לא המקום. לכן, כל רפורמי שמגיע לכותל יש עזרת נשים וגברים - לפי הכללים שמאז ומעולם".

"זה סוג של בדיחה", טען אמסלם. "אני שואל שאלה פשוטה: מחר יקום זרם חדש ניתן לו עוד רבע כותל? מחר תקום עדה אחרת ניתן להם עוד רבע כותל? ומחר יבואו הקראים ניתן להם גם? הרי אין סוף לדברים האלה. לכן אני אומר: בואו נסיר את הוויכוח, אין ויכוח. הרפורמים בחו"ל יתיישרו עם הקו ואם לא - שלא יתיישרו. אין ויכוח. זה הכללים", אמר.

אמש (רביעי) שיגר היועץ המשפטי של משרד הדתות, עו"ד ישראל פת, מכתב לרב הכותל והמקומות הקדושים. במכתבו, כתב עו"ד פת, כי "לאחר בדיקת הנושא, לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים הרלוונטיים, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, הגענו למסקנה כי בנסיבות העניין אין מקום להפעלת סמכותך בהתאם לתקנה 2(א)(א1) לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, תשמ"א-1981 (להלן - התקנות) ולמנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי".

יצוין, כי רבים מבני הציבור החרדי מתכוונים להגיע הערב באופן ספונטני לרחבת הכותל המערבי, כדי למלא את הרחבה ביהודים יראים ושלמים, אשר יזעקו בתפילה ותחינה נגד חילול הקודש.
תגיות:רפורמיםדתרפורמהדוד אמסלם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה