חדשות בעולם

דיווח: מנהיג דאע"ש אל-בגדדי חוסל בסוריה

כן יאבדו כל אויביך: כלי תקשורת המקורב לדאע"ש מדווח כי מנהיג ארגון הטרור חוסל. טרם התקבל אישור מצד גורמים אמריקנים או מערביים

אא
מכה קשה לארגון הטרור דאע"ש: כלי תקשורת ערבים, חלקם קשורים לארגון דאע"ש, מדווחים כי מנהיג הארגון, אבו באכר אל-בגדדי, חוסל בתקיפה של מטוסי חיל האוויר האמריקאי בעיר א-ראקה שבסוריה.

על פי על פי הדיווח של סוכנות הידיעות "אל-אמאק", המזוהה עם דאע"ש, אל-בגדדי נפצע באורח קשה מאוד בתקיפה שהתרחשה לפני כשבוע באזור העיר א-ראקה, שנחשבת למעוז דאע"ש בסוריה. בדיווח נאמר כי למרות הניסיונות להצילו אל בגדאדי מת מפצעיו.

לפי שעה, אין אישור רשמי לידיעה מצד גורמים אמריקנים או מערביים, ועדיין לא ברורה מידת מהימנותו. יצוין כי דיווחים שונים על פגיעה באל-בגדדי צצו פעמים רבות בשנה האחרונה, אלא שהמקור הפעם הוא כלי תקשורת המקורב לדאע"ש, ומשכך מתייחסים בעולם לדיווח בכובד ראש.

אל-בגדדי, מנהיג דאעש, שזכה לכינוי "השוחט מבגדד", נולד ב-1971 בסאמרא שבעיראק. הוא למד באוניברסיטה האסלאמית בבגדד, ושימש כאיש דת במסגד בפרוץ מלחמת עיראק ב-2003.

בתחילת המלחמה, החל להנהיג קבוצות אסלאמיות קיצוניות, ובהמשך מונה לכהן במועצת השורא של לוחמי הג'יהאד של ארגון אל-קאעידה בעיראק. במאי 2010, לאחר מותם של מנהיגי הארגון, אבו איוב אל-מסרי ואבו עומר אל-בגדדי, מונה אבו בכר אל-בגדדי למנהיג אל-קאעידה בעיראק.

כתגובה, באוקטובר 2010 פרסמה ארה"ב פרס של 10 מיליון דולר על מידע שיוביל ללכידתו או למותו של אל-בגדדי.
תגיות:דאע"שסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה