סיפורים אישיים

הרב לסרי: "מקבל את הדין באהבה. זו עקידת יצחק הפרטית שלי"

"הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט. קל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא", אמר הרב לסרי יממה לאחר שקבר את בנו, שמעון יוחאי ז"ל

אא

אלפי המנחמים הפוקדים את סוכת האבלים, מתפעמים מגבורת נפשו של האב השכול. הרב מיכאל לסרי, מבכירי עולם התשובה, ששיכל את בנו באופן טראגי, נותר כשהיה – מלא באמונה תמימה, ורואה בכל דבר את יד ה'.

בשיחה ל"כיכר השבת", אמר הרב לסרי, כי "צריך לדעת שכל דבר שקורה בעולם - זה הקב"ה רוצה לדבר איתנו. הוא מדבר אלינו דרך כל אותם מקרים ומבקש מאיתנו להוסיף ולהתחזק",

האב, שקבר יום קודם לכן את בנו בן ה-21, קיבל עליו את הדין באהבה. קהל המנחמים העצום הופתע לגלות את הרב, שמתוך אמונה יוקדת והשקפה צרופה מחזק את ליבות כולם ומעורר אותם לתשובה.

האסון הנורא התרחש בסוף השבוע האחרון. בערב שבת קודש, הלך הבן לטבול בימה של אשדוד על מנת להיטהר לכבוד השבת וחג השבועות. מסיבה שאינה ברורה, נקלע למערבולת ונמשה מהמים במצב קשה מאוד. בבוקרו של חג השבועות השיב הבן את נשמתו ליוצרה. "הוא סיים את התיקון שלו", אמרו עליו בהלוויה. 

שעות ספורות לאחר שקבר את בנו, אמר הרב לסרי כי המשיח קרוב יותר מתמיד. "אנשים שואלים וזו קושיה גדולה, כיצד ייתכן שבדורות הקודמים כשהייתה מתרחשת כזאת טרגדיה גדולה היו אנשים בוכים, מתרגשים ומתעלפים, ואילו בדור שלנו העיניים עוד יבשות. התשובה היא שבדורות הקודמים חשבו שהמשיח עוד רחוק ולכן הצטערו מאוד, אבל היום, כולם מרגישים שהמשיח בפתח. עברנו כבר 2,000 שנות גלות ואנשים חשים שהנה, המשיח כבר בפתח. אם כן, עוד מעט כולנו נחזה יחד בתחיית המתים".

"זוהי עקידת יצחק שלי, שמכפרת על כלל ישראל", אמר הרב לסרי. "צריך לדעת את דרכי השם, שהוא טוב ומיטיב, רחום וחנון. 'הצור תמים פועלו וכל דרכיו משפט. קל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא'. כמו שעקידת יצחק הועילה לכל עם ישראל, כך גם עקידת יצחק הפרטית מועילה לכל עם ישראל".

על השאלה במה יש להתחזק, כשמידת הדין פקדה את משפחת הרב ואת כלל ישראל השיב הרב כך: "צריך לדעת שכל דבר שקורה בעולם - זה הקב"ה רוצה לדבר איתנו. רק הוא מדבר אלינו דרך כל אותם מקרים ומבקש מאיתנו להוסיף ולהתחזק. בני שמעון יוחאי ז"ל היה מדבר הרבה על ההתמדה בלימוד התורה, וזוהי הצוואה שלו - להוסיף ולהתחזק ולהתמיד בתורה. כולם צריכים לקחת על עצמם להתחזק בכל אותם דברים שקשורים לקדושה, וזה יהיה לעילוי נשמתו הטהורה".

בשיחה לאתר 'בחדרי חרדים', אמר הרב לסרי: "שאלו אותי אנשים: 'הרי התפללנו ולמדנו כל הלילה בשבת ובחג לרפואת הבן, היו שקראו גם כ-10 אלפים ספרי תהילים, ואיך זה שבמוצאי החג נשמתו של שמעון יוחאי עלתה לשמיים?' אמרתי להם: 'רבותי, אתם צריכים להבין ששום דבר בעולם לא הולך ריקם, כל מה שעשיתם זה הכנות'.

"מה זה ליל שבעות? ליל שבעות כתוב בקבלה שזה הכנה לתכשיטי הכלה, כדי שיהיה זיווג ביום חג השבעות בשעת מוסף, שזה הזמן הכי חשוב, יותר חשוב מנעילה של יום כיפור. בדיוק בזמן תפילת מוסף של חג השבועות, אחרי כל ההכנות והתפילות, נפטר הילד. עלה לשמים והקב"ה עשה לו את החופה האמתית –עם התורה. הקב"ה לקח את שמעון יוחאי ז"ל לחופה האמיתית שלו. הקב"ה חיכה עד שיגיע הזמן הכי קדוש והכי מדהים בעולם ולקח אותו".

"מה זה העולם הזה?" שאל האב הגיבור והשיב: "אנשים לא שמים לב, פתאום שכולם יתעוררו מהחלום, כתוב "היינו כחולמים, אז ימלא שחוק פינו". אנשים יתעוררו ויצחקו על איזה שטויות שיעבדת את כל חייך.

"מה שנשאר לנו זה להתחזק ולקבל על עצמינו קבלות בכדי שבעזרת השם נמשיך להבין את הדיבור של הקב"ה אלינו", סיים הרב.

הרב אף הגיב לעובדה שלא שהה עם בנו במהלך החג בבית החולים, ובחר לשהות בסמינר חיזוק בדימונה. "במצב כזה, צריכים ללכת ולהרבות זכויות, והזכויות הם להגיע לדימונה, ולהעביר שם שבת עם כ-400 איש, שכל הלילה באים ללמוד בחג השבועות, בגלל שהם יודעים שאני קבוע מגיע בחג השבועות לדימונה לשבועות.

"מה זה יעזור לשמעון יוחאי שאשב לידו ואבכה? או שאסתכל על המכשירים? מה שיעזור לו זה להרבות זכויות", אמר הרב בגבורה. "השארתי בבית החולים כמה מהילדים שלי לצידו של שמעון יוחאי ז"ל, שישגיחו ויהיו איתו, אבל אני רצתי להרבות זכויות בעבורו. כשכל החבר'ה הצעירים באים ללמוד כל הלילה, אין זכות גדולה מזה".

תגיות:צידוק הדיןהרב מיכאל לסריאסוןטביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה