חדשות בעולם

ה-FBI: עקבנו אחרי המחבל באורלנדו במשך 10 חודשים

ג'יימס קומי, ראש ה-FBI, אמר הערב במסיבת עיתונאים כי כבר בשנת 2013 דווח על מסוכנותו של המחבל מאורלנדו

אא
מאטין היה נתון למעקב ב-2013, אז טען כי הוא חבר באל קאעידה ואחר כך אמר שהוא חבר בחיזבאללה – אמר הערב (שני) ג'יימס קומי, ראש ה-FBI. במסיבת עיתונאים.

 "יש סימנים חזקים להסלמה בהשפעת ארגוני טרור זרים", אמר קומי. עוד הוסיף קומי ואמר כי בליל הטבח, בעודו במועדון, התקשר מאטין שלוש פעמים למשטרת ארה"ב במוקד 911. בשיחתו האחרונה נשבע אמונים למנהיג דאעש, אל-בגדדי. בנוסף, הזכיר מאטין את האחים צרנייב, שאחראים לפיגוע במרתון בבוסטון.

"התוודענו אליו לראשונה במאי 2013", אמר ראש ה-FBI. "הוא עבד כמאבטח בבית משפט מקומי ומסר כמה הצהרות שהדאיגו את חבריו לעבודה. בהתחלה, טען שיש לו קשר משפחתי לארגון אל-קעידה, ואמר שהוא גם חבר בחיזבאללה. הוא אמר שהוא מקווה שכוחות הבטחון יפשטו על הדירה שלו ויתקפו את אשתו ובנו, על מנת שהוא יוכל לרצוח את עצמו. כשזה דווח לנו,  ה-FBI במיאמי פתחו בחקירה שארכה  10 החודשים,  ניסינו להבין אם יכול להיות שהוא טרוריסט, זה משהו שאנחנו עושים במאות על גבי מאות של תיקים בכל רחבי המדינה", אמר.

דאעש קיבל אחריות על הטבח. "ההתקפה החמושה שכתוצאה ממנה נהרגו ונפצעו יותר מ-100 בני אדם, בוצעה על ידי לוחם 'המדינה האיסלאמית'", נמסר מהארגון.

במגזין 'פיפל' דווח הערב כי בטרם צלצל מאטין למשטרה, הוא פרסם פוסט בפייסבוק שבו נשבע אמונים למנהיג דאעש אל-בגדדי. עוד דווח כי לאחרונה ביקר מאטין ב"דיסני וורלד" באורלנדו, ובחן את המקום כיעד פוטנציאלי למתקפה.

 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, הפנה אצבע מאשימה לעבר הקהילה המוסלמית בארה"ב. לטענתו, קהילה זו לא מדווחת על אנשים מסוכנים דוגמת מאטין. בתגובה, אמר מזכיר המדינה, ג'ון קרי, כי אין להפנות אצבע מאשימה כלפי דת ספציפית בעקבות הטבח.
 
תגיות:פיגועארה"בדאעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה