חדשות יהדות

מרגש: כ-6,250,000 משניות נלמדו בידי ילדי ישראל לזכר הנספים בשואה

אלפי ילדי ישראל מסיימים בימים אלה לימוד של שישה מליון ומאתיים וחמישים אלף משניות לזכר הנספים בשואה ולעילוי נשמתם, במלאת 71 שנים ליום השחרור והצלת הניצולים. האירוע המרכזי לציון המאורע, יתקיים מחר

אא
מאורע מרגש: אלפי ילדי ישראל מסיימים בימים אלה לימוד של כ-6,250,000 משניות (!) לעילוי נשמת מליוני היהודים שנספו בשואה בידי הנאצים.

הפרויקט, שנקרא 'לומדים זוכרים', מתקיים ביוזמת תורם בשם גבריאל גרמן זכרייב, והופעל בארץ בידי ארגון 'אנחנו וצאצאינו', המקיים פעילות תורנית שנקראת 'אבות ובנים' ללמעלה מ-60,000 ילדים. במסגרת הפעילות, לומדים הצעירים יחד עם אבותיהם חברותא מדי שבוע במשך כשעה. לארגון כ-1000 סניפים ברחבי הארץ וכן באירופה.

כבר בשבוע שעבר, התקיימו מסיבות סיום המסכתות עבור הילדים הלומדים ברחבי העולם, ובמהלכם צוינו 71 שנים ליום השחרור והצלת הניצולים.

בנוסף, יתקיים מחר האירוע המרכזי 'נעשה ונשמע' לציון סיום הלימוד, וכן יוענקו פרסים למצטיינים, בהשתתפותם של נציגי הארגון הפועלים ברחבי אירופה. באירוע צפויים להשתתף כאלף תלמידים.

בתגובה למאורע המרגש, התבטא יו"ר 'אנחנו וצאצאינו', הרב אליעזר יוטקובסקי, ואמר כי "התכנית יועדה לתלמידי תלמודי תורה ובתי ספר יסודיים בגילאים 8-13 ובמסגרת לימוד זו התקיימו מבחנים רבעוניים וחולקו פרסי עידוד והצטיינות. הארגון הפיץ ברחבי העולם חוברת ודיסק שמע בשלוש שפות ובו תכני 'אשר גאלנו מיד צר', בדגש על הצלת עם ישראל בדורות עברו ובדור האחרון".

על כך הוסיף גם המפקח החינוכי של הארגון, הרב מרדכי בלוי שאמר כי "קהילות הקודש המנציחות את זכר הקהילות שנחרבו באירופה בתורה ובתפילה הם הנם חלק מהתהוותו של נס נפלא, שהחל ביום השחרור וההצלה, והוא חי ונושם עד היום - עם כל דף גמרא, פרק משניות או תהילים, סיפור צדיקים, הקמת בתי כנסת ומוסדות תורה. הכנסת ספר תורה. הקמת משפחה והעברת הערכים והמסורת. על מנת להעביר את הלפיד הלאה, ולהצית אש של גבורה יהודית ושל השתאות לנוכח נס הקיום של עמנו, יש להנציח את זיכרון ההצלה, כמו גם ההכרה בנס התקומה. זהו הגשר שחובה עלינו לבנות כדי שנמשיך דרכו אל העתיד".
תגיות:לימוד משניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה