חדשות יהדות

מחדל: חייל דתי בצה"ל נאלץ לבחור - תפילה או סעודת שבת

בבית החייל בירושלים פועל חדר אוכל, הפועל במקביל לשעות פעילות בית הכנסת הסמוך. חייל בודד שחזר מן התפילה, הופתע לגלות כי חדר האוכל סגור וכי אין באפשרותו לערוך את סעודת השבת כהלכה. בבית החייל טענו בתגובה לחייל: "שעות הפתיחה אינן גמישות"

אא
שוב מחדל כלפי חיילים דתיים בצה"ל: חייל בודד, המתגורר בבית החייל בירושלים הופתע לגלות באחרונה כי עליו לבחור בין מצוות תפילה במניין למצוות סעודת השבת. הסיבה: שעות הפעילות בחדר האוכל ובבית הכנסת הסמוך חופפות.

אי לכך, נאלץ לוותר על סעודת השבת בחדר האוכל בשבועות האחרונים, שם סירבו להכניסו לאחר שעת סיום הארוחה.

בתגובה, ניסה החייל לבקש כי יאחרו את שעת סגירת חדר האוכל, אולם בקשתו זו נענתה בשלילה, בטענה ש"זמני הפתיחה בחדר האוכל אינם גמישים".

הבעיה נוצרה, בעקבות שינוי שעון החורף לשעון הקיץ והתאחרות זמן השקיעה, בעקבותיה תפילת הערבית בבית הכנסת הסמוך מתקיימת באזור השעה 20:15. כיוון שמדובר אף בתפילת השבת, שמטבע הדברים ארוכה מן הרגיל, סיום התפילה הינו באזור השעה 20:45, שהיא שעת הסגירה של חדר האוכל.

יצוין, כי יחד עם החייל האמור, מתגוררים במקום חיילים בודדים נוספים, שמשפחתם מתגוררת בחו"ל או שנמצאים בנתק ממנה, ובמרבית המקרים, גם מקום המגורים שלהם מרוחק מבית החייל, ומשכך זה מהווה עבורם בית של ממש.

בפניה שנערכה בידי אתר "סרוגים" לדובר צה"ל בנושא, נמסר כי האחריות בנושא נמצאת בידיו של ארגון "יחד למען החייל".

שם, מסרה מעיין מלכין, דוברת האגודה, בתגובה למקרה כי "בעקבות פנייתך, בדקנו את הנושא מול בית החייל ולא נמצאה פנייה של חייל המתגורר בבית החייל וביקש לשנות את זמני הארוחות. מעבר לכך אציין כי בבית החייל בירושלים מתקיימת תפילת שישי ולא נתקלנו בבעיה מבחינת שעות פעילות חדר האוכל.

"יחד עם זאת ולאור פנייתך שמעידה על בקשה ספציפית של חייל, הוחלט להאריך את שעת הארוחה עד לשעה 21:15. יודגש כי בכל מקרה, כל חייל שאיחר מסיבה כלשהי לזמני הארוחות יכול לקבל מזון 24 שעות ביממה".

ויחד עם זאת, עצוב שפנייה כה מהותית ואלמנטרית צריכה לקבל התייחסות ראויה רק כשהיא מגיעה לגורמים בכירים יותר.
תגיות:צה"לחיילסעודת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה