חדשות בעולם

מדאיג בגרמניה: ספרו של היטלר יפורסם מחדש ללא צנזור

71 שנים בלבד לאחר השואה, ובגרמניה עדיין לא למדו את הלקח: בקרוב צפוי להתפרסם מחדש ספרו של היטלר, "מיין קאמפ", ללא צנזור ראוי כפי שנעשה עד כה. בית ההוצאה טוען: "המהדורה תשמש כמקור חינוכי לציבור"

אא
סערה בגרמניה: בית הוצאה לאור, המזוהה עם הימין הקיצוני האנטישמי, הודיע כי בכוונתו לפרסם מחדש את ספרו של היטלר, "מיין קאמפ", בו הוא מפרט את האידיאולוגיה הנאצית ודרכי "הפתרון הסופי" להשמדת העם היהודי.

עד כה, פורסם הספר בידי "המכון הגרמני להיסטוריה בת זמננו", בליווי עריכה וכן 3700 הערות של היסטוריונים, שנועדו ללמד את הקוראים על חשיבתו המעוותת של היטלר.

אולם לאחרונה, לאחר שפגו 70 שנות זכויות היוצרים על הספר, הודיעו בבית ההוצאה הגרמני , Schelm  , המזוהה כאמור עם הימין קיצוני במדינה, כי בכוונתם לחזור ולהדפיס את הספר במהדורה חדשה ומלאה, ללא כל הערות, צנזור או עריכה כלשהי.

עד כה, עוד טרם צאתו של הספר, מתאר בית ההוצאה כי כבר החל לקבל הזמנות באתר האינטרנט שלו לרכישת הספר. לטענת בית ההוצאה,"המהדורה המלאה של "מיין קמפף" תשמש כמקור חינוכי לציבור, תסייע להגן מפני שינויים לא רצויים בחוקה, ותספק יעוד היסטורי עבור מוסדות אקדמיים".

אולם בתביעה הגרמנית כבר החלו בחקירה כנגד הצעד המתוכנן של ההוצאה לאור, שלדבריהם אסורה לפי החוק כנגד הסתה לגזענות, אנטישמיות ואף הסתה למרד. יצויין, כי למרות החוקים האמורים, גם בחוגים שונים של המוסדות האקדמיים במדינה, נעשית למידה דרך הספר, אשר אינה נאכפת.

עוד טענו בתביעה, כי ייתכן ותוביל לאישומים פליליים. "חברת ההוצאה לאור פירסמה כי היא מתכוונת למכור את הגרסה המקורית של "מיין קמפף", ובעקבות זאת פתחנו בחקירה. יתכן כי הפרסומים עצמם על מכירת הספר המקורי של היטלר יובילו לאישומים פליליים", אמר כריסטופר רוזנבוך, דובר התביעה הגרמנית.

בתגובה לדברים, טען גם פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת ברלין, היידו פונקה, כי הפצת הספר בתואנה של 'חינוך' הינה עיוות. "לדבר על הספר במונחים של חינוך ציבורי זו שטות מוחלטת", הסביר פונקה." זהו טקסט אנטישמי שמשמש רק כדי להתסיס בני אדם". 
 
תגיות:גרמניההיטלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה