חדשות יהדות

זעזוע בפתח תקווה: תהלוכת ספר תורה בליווי רקדניות

מודעה מטעם עירית פתח תקווה שפורסמה לעין כל, מזמינה את תושבי העיר לתהלוכת ספר תורה, לרגל חג השבועות, במהלכה יתקיים ביזוי חמור של הקודש, כשבמהלכה ירקדו גם רקדניות. דובר העיריה בתגובה: "הרקדניות לא ירקדו ליד הספר"

אא

שערוריה בפתח תקווה: מודעה שפורסמה לעין כל, מזמינה את כלל תושבי העיר להשתתף בתהלוכת ספרי תורה, הצפויה להתקיים במהלך חג השבועות, יחד עם רקדניות.

התהלוכה, שתוכננה בידי אחד המתנ"סים בעיר לרגל חג מתן תורה, צפויה לעבור ביום שלישי הקרוב, ברחובות מרכזיים שונים ברחבי השכונות.

בנוסח שפורסם במודעות נכתב כי "נצא בשעה 18.00 לתהלוכה מיוחדת – קרנבל בלבן ברחובות השכנה לצלילי שופרות, תופים ומחולות בליווי רכב ספר תורה מרשים, רקדניות קרנבל ברזילאי בסגנון ריו-דה-ז'נירו ומופע קפוארה וירטואוזי מרהיב. בסיום התהלוכה יתקיים מופע אפריקאתיופי ברחבת מגרש הכדורסל במתנ"ס".

הפרשה נחשפה בידי אתר 'בחדרי חרדים', ותושבים רבים שוששחו עם צוות האתר הביעו שאט נפש וזעזוע עמוק מהאירוע.

עוד יצויין, כי על המודעה חתומים ראש העיר איציק ברוורמן, וכן ממלא מקום ראש העיר, אוריאל בוסו, המכהן בתפקיד מטעם המפלגה החרדית ש"ס.

בתגובה לסערה שהתעוררה עם פרסום הדברים, טען דובר העיריה ל'חדרי חרדים' כי מדובר ב"אירוע של המתנ"ס ויש כאלו שחושבים שזה ויש חושבים שזה מכבד. אל תשכחו שזה אזור עם דתיים שלא רואים בזה כביזוי, זה סך הכל אירוע משמח. הרקדניות לא ירקדו ליד ספר התורה, הספר תורה יהיה ברכב מסוים, והרקדניות ירקדו בקדמת התהלוכה".

עוד הוסיף, כי "למרות שבתהלוכה עצמה לא יהיה ספר תורה אלא רכב צבעוני ממנו יבקעו שירי שמחה, הוחלט לשנות את התוכנית האמנותית באופן שלא תפגע ברגשות האנשים, ויהיו רקדנים במקום רקדניות".

גם סגן ראש העיר, אוריאל בוסו, הגיב לדברים וטען כי "זו מודעה לא רלוונטית למרות שהריצו אותה לנושא עיתונאי. נושא הרקדניות בוטל. למרות שזה לא אירוע שממש קשרו אלי אלא שמי רשום באוטומט".

תגיות:ספר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה