חדשות בארץ

"אווירת השבת בתל אביב נמחקה. במקומה יש כנסיות וטקסי הטבלה"

דיון סוער נערך היום בוועדת הפנים, במהלכו דנו השרים בבעיית המסתננים בדרום תל אביב, אשר שוברת שיאים ופוגעת קשות בתושבי האזור. יו"ר הוועדה לח"כים: "תדמיינו שאמא שלכם גרה שם, ואז נראה איך תטפלו בבעיה"

אא
הבוקר, התקיים דיון סוער בוועדת הפנים של הכנסת, באשר לבעיית המסתתנים, המתרכזת באזור דרום תל אביב, בו שוהים אלפי מסתננים בלתי חוקיים. בדיון, השתתפו חברי כנסת שונים לצד תושבים שהגיעו הישר מהאזור המדובר כדי להביע את מצוקתם. 

במהלך הדיון, נשמעו לא מעט קולות, הקוראים לתת פתרון הולם לבעיה האנושית הקשה. "האם מדינת ישראל ויתרה על ריבונותה בלב ישראל?", קראה שפי פז, מנכ"לית עמותת 'עוטף תחנה מרכזית'.

לאחר מכן, ביקשה פז מהנוכחים להביט בעיניהם של התושבים שהשתתפו בדיון. "אלה האנשים הנטושים. באוגוסט 2013 גדעון סער הודיע שישראל חתמה עם שתי מדינות ומתחילה תוכנית לגירוש הזרים. אבל בגלל עתירות שהוגשו כלום לא עובד כבר שלוש שנים וחצי''.

בהמשך, מנו משתתפים בוועדה לא מעט מצוקות שנוצרו בעקבות מגורי המתסננים באזור, שכבר הפכו לבלתי נסבלים. ביניהם עסקים בלתי חוקיים שפועלים במקום, בעיות קשות של תברואה וניקיון, אלימות ועוד.

אחד התושבים, דניאל פרי, העיד כי ''דרום תל אביב אבודה. יש שם אלפי אזרחים שקופים. מי שלא חי שם לא מבין את חומרת האסון''.

עוד הוסיף לתאר בצער, כי בתי כנסת במקום נזנחים - ובמקומם נפתחות לדאבון הלב כנסיות. ''אווירת השבת נמחקה. במקום זה יש חתונות של אריתראים וטקסי הטבלה של אפריקאים".

במהלך הדיון, הוזכר גם הפתרון שניתן בעבר לבעיה, בדמות תמריץ כספי בגובה 3,500 דולר לכל מסתנן שיעזוב, וכן כרטיס טיסה. כמו כן, הוקם מתקן חולות, בו מרוכזים חלק מהמסתננים, אולם התפוסה בו, העומדת על 3,300 איש – מלאה עד אפס מקום, ושר הפנים מבקש להגדילו.

בינתיים, נותרים תושבי השכונה חסרי מענה, מתוסכלים ומיואשים ממצבם. "לא יוצאת לי מהראש אישה אחת שפגשתי בסיור בדרום תל אביב. היא לקחה אותי לבניין שלה. היא עלתה לארץ ב-52' והיום היא מרגישה שהיא בארץ זרה", תיאר ח"כ דודי אמסלם.

 "הילדים לא באים לבקר אותה בגלל הלכלוך והזוהמה בחדר המדרגות. כל מערכת הביוב של הבניין קרסה בגלל העומס. המצב בלתי נסבל. שכל אחד, מראש הממשלה וצפונה, יחשוב שזו אמא שלו... זו עבודה בין הקשות שאני מכיר, אבל חייבים להתחיל בה מיד. הוועדה תקיים דיון מעקב בסוף המושב לקבל דיווח ביניים", סיכם ח"כ אמסלם.
תגיות:מסתנניםכנסיהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה