חינוך ילדים

למה בני נוער מתמכרים לרשתות חברתיות?

מחקר חדש מגלה: הרשתות החברתיות הן באמת ממכרות, ובני נוער המשתתפים בהן מושפעים מאד מלחץ חברתי מאנשים זרים להם

אא
אם תהיתם למה בני נוער מועדים כל כך להתמכר לרשתות חברתיות, מחקר חדש מציע תשובה אפשרית.

במחקר, שכלל 32 בני נוער בגיל 13-18, התבקשו המשתתפים להעלות 40 תמונות לרשת חברתית. בצילומי MRI, נבחנה פעילות המוח של בני הנוער כאשר הביטו במספר ה'לייקים' שכל תמונה קיבלה.

"כאשר בני הנוער ראו את התמונות שלהם עם מספר גדול של לייקים, הבחנו בפעילות לרוחב מגוון אזורים במוח", אמרה מובילת המחקר לורן שרמן, חוקרת במרכז למיפוי המוח של אוניברסיטת בקליפורניה.

אזור שהפך פעיל במיוחד כתגובה למספר לייקים גבוה היה חלק ממוח שמתקשר לתחושת תגמול. החלק הזו מתעורר לפעילות כתגובה לאכילת שוקולד, או לזכייה בסכום כספי.

בנוסף להנאה העמוקה שהם שאבו מקבלת 'לייקים', בני הנוער הוכיחו גם שהם מושפעים מלחץ חברתי בבחירת התמונות שהם עצמם מסמנים ב'לייק'. על אף ששאר המשתתפים במחקר לא היו מוכרים להם, כשהראו לבני הנוער תמונות עם מספר גבוה של לייקים שהעלה משתתף אחר, היה סיכוי גבוה יותר שהם יסמנו את התמונות ב'ליק' בעצמם. "בני נוער מגיבים באופן שונה למידע כאשר הם מאמינים שבני גילם אהבו או אימצו את האייטם הזה – גם אם מדובר בזרים להם", מסבירה שרמן.  החוקרים מדגישים שפירוש המידע הוא כי קריטי שהורים יהיו מודעים לפעילות אונליין של ילדיהם. "פעם הורים ידעו מי החברים של ילדיהם, אבל עכשיו בני נוער מושפעים ממאות אנשים שההורים כלל לא מכירים".

תגלית נוספת שהתבררה במחקר היא ההשפעה שיש לתמונות של אנשים סמים ואלכוהול על בני נוער שראו אותם. "לפי צילומי המוח שעשינו, צפייה בתמונות כאלה מחלישה את הפעילות באזורים שהם 'הבלמים' שלנו", אומרת שרמן."אפשר להסיק מזה שחשיפה לתמונות כאלה מחלישה את 'פילטר הזהירות' של בני הנוער".
 
 
תגיות:רשתות חברתיותמחקראינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה