סמארטפונים ואינטרנט

שודרגתם בניגוד לרצונכם? תביעת ענק נגד מייקרוסופט

תביעה ייצוגית הוגשה באחרונה לבית המשפט בישראל, נגד חברת מייקרוסופט, ענקית התוכנה, שכופה על מאות אלפי משתמשים בישראל שדרוג למערכת ההפעלה החדשה שלה, ווינדוס 10. סכום התביעה: שלושה מליון שקלים לכל הפחות

אא
בימים אלה, מוגשת לבית המשפט בארץ כתב תביעה ייצוגי, כנגד ענקית התוכנה מיקרוסופט. הסיבה: שדרוג כפוי שהיא מבצעת במחשביהם של מאות אלפי אנשים בישראל, למערכת ההפעלה החדשה שלה, ווינדוס 10.
 
סכום התביעה, עומד על כשלושה מליון שקלים לכל הפחות, ולטענת התובעים, נהגה מייקרוסופט במחשביהם משל היו רכושה הבלעדי, "והחליפה את מערכת ההפעלה אשר הותקנה על מחשבים רבים במערכת חלופית אשר אותה בקשה לקדם, וזאת על אפם ועל חמתם של רבים ממשתמשי מערכות ההפעלה", כך על פי כתב התביעה.
 
שדרוג כפייתי זה, הביא לנזקים כספיים ניכרים בשל צורך בתיקון המחשב ונזק שנגרם כתוצאה מבבוז זמן, הפרעה למהלך העבודה והטרדה מתמשכת.
 
עוד מצויין בכתב התביעה, כי מייקרוסופט ניצלה את מנגנון העדכון האוטומטי, שנועד לספק עדכוני אבטחה, כדי לכפות על המשתמשים את העדכון האמור. "מיקרוסופט בחרה להכניס את התקנת מערכת ההפעלה החדשה אל תוך העדכונים המומלצים, כך שמערכת הפעלה זו מותקנת באופן אוטומטי וללא שנדרשת הסכמת המשתמש להתקנה", נכתב.
 
על פי התיאור, בתחילה מופיעות לכל משתמש הצעות לשדרג למערכת הפעלה ווינדוס 10 ללא עלות. ההודעות המטרידות, מופיעות שוב ושוב, ובסופו של דבר אף מתקינות את מערכת ההפעלה החדשה – גם בלא קבלת אישורו של בעל המחשב. "הוצגה הודעה אשר אפשרה רק להתקין את המערכת או לדחות את מועד ההתקנה ולא אפשר לסרב להתקנה", נכתב. "אלא שבכך לא הסתיימו ניסיונות ההמרה... מיקרוסופט פעלה בכוחניות והתקינה את מערכת ההפעלה החדשה על מחשביהם וזאת ללא הסכמתם, ואף בניגוד לרצונם".
 
לדברי התובעים, הכסף שיושג מהתביעה, יועבר לנפגעי התביעה או למטרה ציבורית אחרת. בינתיים, מבקשת התביעה גם צווים שיורו על הפסקה מיידית של השדרוג הכפוי ויאפשרו למשתמשים לחזור למערכת ההפעלה שהיתה ברשותם קודם לכן.
 
ממיקרוסופט נמסר בתגובה: "השדרוג לווינדוס 10 הוא בחירה. אנשים מקבלים מספר הודעות לאישור השדרוג והם יכולים לקבוע לו מועד חדש או לבטל את השדרוג אם הם רוצים. אנו ממשיכים להקשיב למשוב מהלקוחות ומפתחים את חוויית השדרוג בהתאם למשוב שלהם. אם לקוח זקוק לסיוע בחוויית השדרוג, יש לנו מספר חלופות, כולל שירות תמיכה ללא תשלום".
 
תגיות:מייקרוסופטמחשב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה