חינוך ילדים

דנה ורון: "אנחנו ההורים צריכים לחיות את הרגע"

לכבוד יום השידורים בנושא החינוך: שיחה עם דנה ורון - עיתונאית ופובליציסטית במגזר החרדי, שתנחה את הפאנל הנשי

אא

לכבוד יום השידורים המיוחד בנושא חינוך הילדים, שישודר אי"ה בתאריך ה-6.6.16 בערוץ ובאתר הידברות - זכינו בשיחת עומק עם דנה ורון (38) אם לחמישה ילדים, עיתונאית ופובליציסטית מהמגזר החרדי - שתתן את הטון בהנחיית הפאנל הנשי. 

מהי לדעתך הבעיה הגדולה ביותר של הדור, שכולנו חייבים לתת את הדעת עליה?

"הבעיה המרכזית שלנו כהורים, וכילדים בעצמנו, היא שמאוד קשה לנו להיות נוכחים בהווה. אנחנו מאוד מוסחי דעת, מאוד מלאי 'משככי כאבים' כאלה ואחרים, שלא מאפשרים לנו להיות נוכחים בהווה. העובדה הזו מאוד מפריעה לשיח ולקשב – גם לקשב הפנימי שלנו עם עצמנו, וגם לקשב ולשיח עם בני זוגנו ועם ילדינו".

מהו כלל הברזל החשוב ביותר שצריך להיות להורים בדורנו?

"הכי חשוב לדעתי זה שנשתדל לחיות את הרגע - את מה שיש עכשיו, ולא את מה שיהיה. באופן כזה, אם הילד בא עכשיו עם ציור לדוגמה, ומבקש את תשומת לבי – גם אם אני נורא עסוקה, חשוב שאקדיש לו את תשומת הלב ואהיה נוכחת בהווה שלו. כך מייצרים קשב אמיתי, שהוא חשוב וחיוני מאוד להתפתחות הנכונה של הילד.

"הרי מה קורה? לא מספיק שהילד לא קשוב לעצמו, אם אנחנו כהורים לא מספיק קשובים אליו ולצרכיו – אנחנו מאבדים את הקשר. ולעומת זאת, כשאנחנו כן מצליחים לעשות את העבודה הזו ולראות באמת את ילדינו, כל שאר ה'בעיות' מתגמדות".

למה החינוך בדור הנוכחי מורכב במיוחד, לדעתך?

"צריך לזכור שאנחנו מדברים על דור מאוד חכם, ששואל שאלות ומחפש תשובות אמיתיות. דור כזה, שחשוף לטכנולוגיה מפוקחת ותכנים שופעי מידע – קשה יותר לחנך אותו, להעביר ולהטמיע בו את המסרים הנכונים. קחי את ההורים שלנו למשל, הם היו הרבה יותר נחושים ובטוחים בדרכם ובתפישת עולמם. ההורים של היום לעומת זאת, הם הרבה יותר מעורערים מבפנים, קשה להם להעביר מסר אחד ברור ולהוביל את הבית לכיוון מסוים. אנחנו מעורערים מבפנים, ומקרינים את זה כלפי חוץ".

מה את ממליצה להורים לעשות, כדי להבין טוב יותר את נפש ילדיהם?

"אני חושבת שחשוב לנסות להבין את ההתמודדות של הילדים שלנו. מצד אחד לא לפחד לשים גבולות ולתחום קו חינוכי ברור שעליו יישק דבר. מצד שני, חשוב גם להיות במקום כזה שאם לילד יש שאלות שמשדרות חוסר יציבות – להיות מסוגלים לספק את התשובות".

מהן התחושות שעולות בך לקראת הנחיית הפאנל?

"התחושות שלי הן שזה ממש בא בזמן, וזהו צו השעה לעסוק בנושא כל כך מהותי וכל כך חשוב. אני מרגישה זכות גדולה לקחת חלק ביום כל כך מיוחד. חינוך הילדים הופך להיות מאתגר משנה לשנה, וזה לא סתם שאנחנו לוקחים דווקא את הנושא הזה, ומקדישים לו יום שידורים שלם שכולל בתוכו המון מחשבה ודיוק. אמנם אנחנו מקבלים את ההורות בלי שום תעודה, אבל זה באמת לא פשוט ללמוד להיות הורה מצד אחד, ומצד שני, זו לא בושה ואפילו חובה". 

מה צפוי לנו ביום השידורים המיוחד בערוץ ובאתר הידברות, ב-6.6.?

"מלבד ההפתעות שמחכות לצופים כמו תפילת מקובלים על חינוך הילדים בציונו של השל"ה הקדוש - זה הולך להיות יום מרתק, עמוס בשלל אנשי מקצוע מן השורה, שידברו על הנושאים הכי בוערים לנו כהורים ומחנכים - הטכנולוגיה והאינטרנט, גיל ההתבגרות, מעורבות בבית ספר, דוגמה אישית ועוד. בנוסף, ההורים יוכלו לקבל מענה בשידור חי על שאלות שמטרידות אותם, בכל אספקט שהוא. עצתי לכם הצופים בבית וגולשי אתר הידברות - יש למה לחכות, ואסור לכם לפספס את הכלים המדהימים שיינתנו ביום הזה".

תגיות:חינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה