חדשות בארץ

בג"ץ: בית רוצח דפנה מאיר ייהרס

"מה אמא חושבת עליך עכשיו לאחר שביצעת את הפיגוע?", נשאל המחבל בחקירה, והשיב: "שאני גיבור והבאתי הרבה כבוד למשפחתי"

אא

שופטי בג"ץ אישרו את צו ההריסה שהוצא לביתו של המחבל שרצח את דפנה מאיר הי"ד בעתניאל, ודחו את העתירה שהגישו בני משפחתו. בפסק הדין קבעו השופטים כי בני המשפחה של המחבל תומכים במעשיו, ומעולם לא גינו את הפיגוע.

השופט חנן מלצר ציין כי יש בדבר הרתעה עתידית. "זה המקום לציין, כי הוריו של מ' לא נחקרו על יחסם לפיגוע בידי גורמי החקירה הרלוונטיים. עם זאת, גם לאחר המעשה וגם בדיון שהתקיים בפנינו – הם לא הביעו גינוי כלשהו למעשיו של מ' ואף מהראיונות שהם העניקו לתקשורת עולה, לכל היותר, רק הכחשה בדבר מעורבותו של מ' במעשה. גם לכך יש משקל בעת בחינת שאלת ההרתעה העתידית".

דברים אלה חוזקו במילותיו של מ' מתוך חקירתו במשטרה, שמהם עלה רצונו להמשיך ולבצע פיגועים ביהודים: "מה אימא חושבת עליך עכשיו לאחר שביצעת את הפיגוע?", נשאל בחקירה והשיב: "שאני גיבור והבאתי הרבה כבוד למשפחתי". בנוסף לכך, נשאל: "מה התוצאה של המעשה שלך?". על כך הוא השיב: "שחרור פלסטין הוא בידי האסירים והשהידים והגיבורים ואנחנו נחזור לעכו, חיפה, טבריה, יפו ונצרת". אמירות חמורות יותר אמר בתגובה לשאלת החוקר: "אם הייתי משחרר אותך כעת, מה היית עושה?", שעליה ענה: "הייתי הולך למסגד אל-אקצא גם אם הייתי נרצח ובדרך הייתי רוצח כמה שיותר יהודים ציוניים".

גם השופטת ענת ברון, שהסתייגה בעבר מצווי הריסה לבתי מחבלים, הצטרפה במקרה זה לחוות דעתו של השופט מלצר הדוחה את העתירה.

נתן מאיר, בעלה של דפנה מאיר הי"ד, סמך את ידו על החלטת בג"צ. "תמיד סמכתי על צה"ל, וגם הפעם אני סומך על שיקול דעתו שאומר שצעד כזה יכול לסייע במניעת טרור", אמר מאיר והוסיף. "באופן אישי, אני עסוק בלבנות ולא בלהרוס, ולכן אין לי עניין להתייחס מעבר לכך לנושא".

תגיות:דפנה מאירמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה