חדשות היום

סוף סוף: פיקוח על ארוחות ילדים בצהרונים

הצעת חוק בתמיכת שר האוצר: יוקם מנגנון פיקוח על התזונה המוגשת בצהרונים

אא

היום (ראשון) תוגש לוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה. על פי ההצעה, יוקם מנגנון פיקוח על התזונה המוגשת לכ-150,000 ילדים בישראל, שאוכלים ארוחת צהריים בצהרון.

החוק נכתב בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר. יוזמת החוק, ח"כ רחל עזריה אמרה כי: "שוק העבודה בישראל מחייב את שני ההורים לעבוד כדי לפרנס משפחה. הילדים שלנו נמצאים בצהרונים, ואוכלים שם את הארוחה המרכזית שלהם ביום".

"ילדי ישראל נמצאים במשך שעות רבות במסגרות חינוכיות, ובפרט בצהרונים, בהם מוגשות ארוחות", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "ראוי כי לילדים השוהים בצהרון תובטח תזונה בריאה וראויה, שתספק להם מזון מגוון ומאוזן שיתרום לאיכות חייהם".

"הרגלי התזונה בגיל הרך הוא נושא בעל חשיבות רבה, והשפעה על ילדים בשלב הזה תשפיע על כל דור העתיד. עצם העיסוק באיכות המזון מאפשר הכוונה ומתן מידע לאורח חיים בריא, ומונע מחלות עתידיות. המצב כיום, לפיו האוכל אינו נמצא תחת פיקוח תזונתי, לא יכול להימשך. הצעת החוק הזו מוודאת שילדינו יאכלו אוכל בריא בצהרונים באמצעות הקמת מנגנון פיקוח באחריות המדינה. כך הורים יוכלו להיות רגועים ושקטים במקום העבודה, ולדעת שילדיהם אוכלים ארוחה בריאה ומזינה".

תגיות:צהרוןילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה