חדשות היום

הסיפור המרגש מאחורי ספר התורה שהמפכ"ל רקד איתו

ביום השואה נצפה מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, כשהוא רוקד בהתרגשות עם ספר תורה. מאוחר יותר, התברר שמדובר בספר תורה בן 110 שנים מפולין, ששרד מלחמות ופוגרומים – עד שהגיע לישראל

אא

ביום השואה האחרון, נצפה מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, כשהוא רוקד בהתרגשות עם ספר תורה בבית כנסת בקרית גת, יחד עם שוטרים נוספים.

כידוע, אלשיך, ידוע בהיותו אדם שומר מצוות, ומשכך לא רבתה הפליאה נוכח מעשהו. אולם מאוחר יותר התברר, כי מדובר בסיפור מיוחד מהרגיל: ספר התורה שחגו סביבו אלשיך ופיקודיו בהתרגשות, הינו בן 110 שנים, ששרד מלחמות פוגרומים – עד שהגיע לבסוף לישראל.

הדברים נחשפו לראשונה בעיתון "שביעי" בסוף השבוע האחרון, אולם גם באחד הפוסטים שפרסם גולש בשם ישי פרידמן, ברשת החברתית פייסבוק. "אז נכון שהיו כל מיני נשמות טובות שלא הבינו מה מפכ"ל המשטרה מפזז עם ספר תורה בכזו התרגשות עם פקודיו", תיאר פרידמן, "אבל מאחורי ספר התורה הספציפי הזה יש גם סיפור יהודי. זהו ספר תורה בן 110 שנים מפולין. שרד שתי מלחמות ופוגרומים ונרכש על ידי מדינת ישראל במבצע להבאת ספרי תורה. הספר הגיע לקהילת ניצולי שואה בקרית גת (בית הכנסת 'קודשי ישראל') שם זכה לתיקונים ושימור. במסעות של אנשי המשטרה לפולין מביאים אנשי בית הכנסת מקרית גת את ספר התורה לשוטרים שילווה אותם במסע.

עוד הוסיף פרידמן, וחשף כי אנשי בית הכנסת התרגשו מאוד מהמחווה, ומאוחר יותר אף כתבו לשוטרים: "כשהנשמה מאירה - גם שמיים עוטי ערפל מפיקים אור נעים. אל מול שירתכם המאירה 'עם ישראל חי' והריקודים השמחים עם ספר התורה - גם שמי מאיידנק הארורים נדמים כמפיקים אור נעים".

ראוי לציון, כי יחד עם אלשיך, רקד גם קצין המשטרה המיתולוגי, סגן ניצב מיקי גולדמן בן ה-91, שהינו ניצול שואה בעצמו. "הוא ברח ממחנה אושוויץ, נלחם נגד הנאצים בצבא האדום ונפצע בקרבות", תיאר פרידמן. "אחר כך עלה לארץ, התגייס למשטרה ועמד בראש צוות החקירה המשטרתית נגד אדולף אייכמן. התמונה שלו מחובק עם ספר התורה מפולין מרגשת לא פחות מהתמונות היפות של אלשיך וחניכיו".

לסיום דבריו, הוסיף בגאווה: "כן, כן, עם ישראל חי".

תגיות:רוני אלשיךספר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה