חדשות היום

נתניהו וליברמן חתמו על ההסכם הקואליציוני

הבוקר חתמו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על ההסכם הקואליציוני

אא

נחתם ההסכם הקואליציוני: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הבית היהודי, אביגדור ליברמן, חתמו הבוקר (רביעי) על הסכם קואליציוני, במסגרתו תיכנס מפלגת ישראל ביתנו לקואליציה, שתכלול 66 ח"כים.

במסיבת עיתונאים משותפת שערכו השניים, אמר ראש הממשלה: "אביגדור ואני מכירים כמעט 30 שנה. היינו חלוקים זה על זה ובלהט הויכוח נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר. אנחנו ממשיכים קדימה. שר הבטחון ליברמן ואני נשמור על בטחון ישראל בנחישות ובאחריות". נתניהו הוסיף "אני קורא ליצחק הרצוג להצטרף לממשלה כדי למצות את המגעים להגיע לשלום. אני קורא שוב להרצוג וחבריו להצטרף אלינו לממשלת אחדות שתלכד את העם".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר: "מהיום אנחנו שוב שותפים חדשים ישנים. תודה על היכולת להתגבר על כל המשקעים. מודה שבינתיים עברתי ניתוח להארכת הפתיל הקצר. מקווה שזה יסייע ליחסינו בעתיד".

הסיכום הקואליציוני הגיע לאחר מו"מ מורכב בין הליכוד, ישראל ביתנו ומשרד האוצר. במהלך הלילה הגיעו הצדדים להסכמות. סלע המחלוקת בין הצדדים היה דרישתו של ליברמן על תוספת הפנסיות לעולים החדשים. לפי ההסכם המסתמן, המתווה יחול על כל הקשישים, ולא רק על מי שעלה ממדינות ברית המועצות לשעבר, בתקצוב של כ-1.4-1.3 מיליארד שקלים בשנה.

במסגרת ההסכם הקואליציוני, ליברמן ימונה לשר הביטחון וח"כ סופה לנדבר תמונה לשרת הקליטה. ח"כ נוסף מישראל ביתנו צפוי להתמנות לסגן יו"ר הכנסת.

ליברמן יושבע בתחילת השבוע הבא. זאת משום שעל פי הנהלים, ההסכם הקואליציוני החתום אמור לעבור לעיונם של חברי הכנסת ל-24 שעות לפחות לאחר החתימה. משום כך, השבעתו של ליברמן לתפקיד שר הביטחון תוכל להתקיים רק ביום שני הבא.

תגיות:אביגדור ליברמןביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה