חדשות היום

ושוב, בגלל מחיצה: לא יתקיימו אירועי יום הסטודנט לחרדים בירושלים

בעוד כשבוע צפויים להתקיים אירועי יום הסטודנט בירושלים. סטודנטים חרדיים, שביקשו לקיים במקביל אירוע דומה לסטודנטים חרדיים נענו בשלילה. הסיבה: ההפרדה המתוכננת בין גברים לנשים. "איסור ההפרדה תקף גם במקרים שהציבור עצמו מעוניין בכך", הבהיר‎ היועץ המשפטי

אא

סערת המחיצות חוזרת: בחוות דעת ששלח היום עו"ד אלי מלכה, המכהן כיועץ המשפטי של עיריית ירושלים, הודיע כי אין לקיים אירועי "יום סטודנט" נפרדים לחרדים ולחילוניים. זאת כיוון שבאירועי יום הסטודנט החרדי תתקיים הפרדה מגדרית בין גברים לנשים, על ידי מחיצות.

תחילתה של הפרשה בשבוע שעבר, לאחר שרשות הצעירים בעיריה, ביקשה בשמם של סטודנטים חרדיים, לאשר קיומו של אירוע יום הסטודנט בהפרדה, במקביל לזה הצפוי להתקיים בגן סאקר בעוד כשבוע וחצי. עלותו של האירוע, היתה צפויה להסתכם בכ-300 אלף שקלים, שגם עבורם נדרש אישור מיוחד.

בבקשה שהועברה לעיריה, צויין כי מדובר בכ-1,500 עד 2,000 סטודנטים חרדיים ודתיים המעוניינים לקיים את אירועי יום הסטודנט, אולם בהתאמה לאורח חייהם, ומשכך גם מעוניינים באמנים אחרים שיופיעו באירוע, אשר נבחרו על ידם.

בתגובה, זעמו הסטודנטים החילוניים על הסכום שהוקצב לאירוע, אולם הסטודנטים החרדיים טענו בתגובה, כי הם לא מתחברים לאירוע שחוגגים הסטודנטים החילוניים.

אבל עוד לפני מתן האישור הכספי עבור האירוע שיעד לסטודנטים החרדיים, כבר הספיק היועץ המשפטי לשים סוף לויכוח, כשהודיע כי האירוע לא יוכל להתקיים, כיוון שמבחינה חוקית אין אפשרות ליצור הפרדה במהלך האירוע בין גברים לנשים, ואפילו לא על ידי שלטים.

אי לכך, נדרשו כלל הרשויות המקומיות לכבד את הגדרתו של עו"ד מלכה, שאף טען כי "איסור ההפרדה תקף גם במקרים שהציבור עצמו מעוניין בכך, כמו במקרה שלפנינו".

תגיות:סטודנטיםאפליהחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה