חדשות היום

באוניברסיטה סירבו למחיצה בנשף – אבל כן מתנצלים שנערך ברמאדן

באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים אמנם דחו את הבקשה של סטודנטיות דתיות למחיצה בנשף הסיום – אבל מצאו לנכון להתנצל בפני הסטודנטים הערביים שהנשף נערך בלילה הראשון של חודש הרמאדן

אא

בדף הפייסבוק שלה, פרסמה היום אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית הודעה, דרכה ביקשה להעביר התנצלות כלפי כל הסטודנטים הערביים שלומדים בפקולטה למשפטים. הסיבה: נשף הסיום של הפקולטה, שמתוכנן ללילה הראשון של חודש הרמאדן, ופוגע ברגשות הדתיים של רבים מהם, כיוון שאינם יכולים לקחת בו חלק.

בהודעה שפרסמה האגודה, נכתב בין היתר: "סטודנטים וסטודנטיות יקרים\ות,

בדומה לשנה שעברה, נשף הפקולטה למשפטים נקבע על ידנו, האגודה, לתאריך ה-07.06. קביעה זו נעשתה על בסיס כלל השנתונים הרשמיים הזמינים לאגודה, ובפרט שנתון האוניברסיטה ושנתון הפקולטה. בשנתונים אלו, לצערנו, לא הופיעו החגים המוסלמים בצורה אינדיקטיבית ומפה קביעתנו.

בראש ובראשונה חשוב לנו לציין - אנו מתנצלים מקרב לב על טעות זו אשר הובילה למחדל של קביעת ערב הנשף על יומו הראשון של הרמדאן. במידה והיינו יודעים שהחג מתקיים (ובזו אנו מתכוונים לכל יום מחודש הרמדאן ולא רק ליומו הראשון) מעולם לא היינו קובעים את תאריך הנשף כפי שנקבע. בנוסף ובאותה נימה - אנו אחראים לייצוג האוכלוסייה המוסלמית בפקולטה ככל סטודנט אחר בפקולטה, ואנו שותפים לתחושת האי-סבירות בקיום מבחנים ותאריכי הגשת עבודות על תאריכי החגים המוסלמים. אנו נעשה כל שביכולתנו שאף פגיעה מהפגיעות האמורות לא תחזור על עצמה, וכן שהאוניברסיטה והפקולטה יציינו בשנתונים ובלוחות האקדמיים את תאריכי החגים המוסלמים (ובנימה זו, גם את הנוצריים) וכך יובאו לידיעת כל סטודנט\ית וגוף המקושר לפקולטה".

התנצלות זו יכלה להתקבל בהבנה, אם לא מה שהתחולל באוניברסיטה אך מספר ימים קודם לכן, כאשר סטודנטיות דתיות שלומדות אף הן בפקולטה, הביעו את בקשתן להקמת מחיצה בנשף, על מנת שיוכלו לרקוד בהפרדה – ובכך יכובד אורח חייהן הדתי.

אלא שהבקשה, עוררה סערה שלמה, בעקבותיה נערך בקמפוס דיון שלם בנושא, בהשתתפות סטודנטים מהסקטורים השונים. בסיומו, הוחלט על הצבעה בנושא. ראוי לציון, כי אנשי הסגל המקצועי, המרצים וכן הנהלת האוניברסיטה - הודיעו חד משמעית כי אם יוחלט בסופו של דבר להציב מחיצה בנשף – ייעדרו מן האירוע באופן גורף.

בסופו של דבר, לפי תוצאות ההצבעה, 176 סטודנטים הביעו תמיכה בהצבת המחיצה, ואילו 211 הצביעו כנגדה. בכך, ובדומה לסטודנטים הערביים, נמנעה גם השתתפותן של הסטודנטיות הדתיות בנשף. זאת אמנם שאלה נפרדת אם כסטודנטיות דתיות זה בכלל מקומן בנשף שכזה, אבל עדיין, אי אפשר שלא לשים לב להתנהלות המקוממת כלפי ה"רגשות הדתיים" של הסטודנטים והסטודנטיות בשני המקרים. אבסורד כבר אמרנו?

תגיות:אוניברסיטהאוניברסיטה העברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה