חדשות היום

החייל היורה כפר באישום: "פעל להציל חיי חבריו"

הבוקר הוקרא כתב האישום בפני החייל אלאור אזריה. במענה לכתב האישום, כפרו הסנגורים באישום, וטענו כי "פעל בשבריר שניה, כדי למנוע פגיעה בו ובחבריו"

אא

בבית הדין הצבאי ביפו נערכה הבוקר (שני) הקראת כתב האישום בגין הריגה לחייל אלאור אזריה.

עורכי דינו של החייל: אייל בסרגליק, אילן כץ, בנימין מלכא וכרמית שחיבר הגישו, בשמו של אזריה, את המענה לכתב האישום. במענה נכתב: "הנאשם פעל בשבריר של שנייה לנטרול המחבל ומניעת פגיעה בו ובחבריו, שעמדו סמוך למחבל. הוא לא ראה דרך אפשרית אחרת להצלת חייו וחייהם. הנאשם מודה כי בירי, ייתכן שגרם למותו של המחבל, אולם בוודאי גרם לנטרולו".

עוד נכתב: "הנאשם דימה מצב שבו, לאור הנסיבות, המחבל נושא על עצמו חגורת נפץ וסכין במהלך פיגוע משולב, ותנועותיו נועדו להפעיל חגורה שעל גופו ובכך לגרום לפיגוע 'איכותי' כמו שנאמר לנאשם בתדרוך. הנאשם חשב כי נשקפה סכנה מוחשית ומידית לו ולחבריו".

עוד נכתב במענה לכתב האישום: "הנאשם מאשר כי המחבל זז שעה שביצע את הירי לעברו. אולם מהדו"ח הפתולוגי עולה, מחד, כי הירי הקטלני היה הירי בראש, ומאידך עולים נתונים כי מעבר לפגיעה בראשו של המחבל, הוא נפגע כתוצאה מהירי לעברו בריאה כאשר היא קרסה עם דם בתוך הריאה, וכן במפשעה. הדו"ח לא נתן שום מענה לשאלה אם ניתן לשלול את הפגיעות בריאה ובמפשעה לעניין שלילת סיבת המוות של המחבל, כאשר משך הזמן שעבר מרגע הפגיעה במחבל ועד סיום האירוע הוא פרק זמן ארוך ביותר". בנוסף, ציינו הסנגורים כי הם מעוניינים להביא פתולוג מטעמם, לבחינה האם ירי החייל הוא שהרג את המחבל.

התפתחות נוספת חלה אתמול (ראשון) במשפטו של החייל היורה, כאשר נשיאת בית הדין הצבאי ביפו, אלוף-משנה מאיה הלר, ביצעה חילוף בהרכב השופטים. הסיבה לכך הייתה אמירתו של סגן-אלוף יוגב יפרח, כי יש לו היכרות אישית מוקדמת עם אחד ממפקדיו הבכירים של אזריה, אלוף-משנה יריב בן עזרא שהעיד בפרשה.

בצה"ל טענו כי ההיכרות המוקדמת של השופט יפרח עם בן עזרא, לא תשפיע על הפסיקה. מנגד, סנגוריו של אזריה דרשו לפסול אותו מהדיון. אכן, אתמול הוחלף השופט יפרח ע"י סא"ל ירון סיטבון.

תגיות:החייל היורהאלאור עזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה