חדשות היום

פרשת חטופי ילדי תימן: האם המדינה מסתירה ממצאים מרשיעים?

גנז המדינה, ד"ר יעקב לזוביק, סירב לאחרונה להיענות לפנייתה הרשמית של שרת המשפטים איילת שקד, בבקשה לחשוף מסמכים מהחומר הארכיוני של המדינה, הנוגע פרשת ילדי תימן, שנחטפו בתקופת קום המדינה

אא

סערה במשרד המשפטים: ד"ר יעקב לזוביק, המשמש כגנז המדינה, סירב לאחרונה לבקשתה של שרת המשפטים איילת שקד, בעניין פרשת חטיפת ילדי תימן.

תחילתה של הפרשה, לאחר ששקד, המשמשת על פי חוק כיו"ר ועדת השרים לעניין רשות העיון בחומר ארכיוני מסווג, פנתה ללזוביק, לצורך עיון בחומרי ועדת החקירה ובדיקת החלטת החיסיון בנושא - אולם נענתה בשלילה.

יש לציין, כי בקשתה זו של שקד, מגובה בדרישתם של אלפי אזרחים בישראל שנפגעו מהפרשה, שהתרחשה עם קום המדינה, ובמהלכה נחטפו אלפי ילדים ותינוקות בני עדות המזרח, ובעיקר מתימן, מהוריהם, בין השנים 1948- 1954.

עוד יצויין, כי גנז המדינה הטיל בעבר חיסיון על הממצאים למשך 70 שנים, עד לשנת 2071(!).

בתגובה לדברים, מבקשים בעמותת "אחים וקיימים", הנלחמת לחשיפת הפרשיה, מכל אזרח שיכול לכתוב לשרת המשפטים בנושא, על מנת להפעיל עליה לחץ, על מנת שתפעל לחשיפת הפרשה. לטענת הארגון, אי חשיפתה עד כה, נובעת מרצון להסתיר מהציבור את העובדות ואת האמת בכל הקשור לפרשה, שכוללת לא מעט פשעים בל יתוארו כנגד העולים התמימים באותה העת.

 

תגיות:ילדי תימןתימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה