חדשות היום

אוניברסיטת חיפה: נאסרה הנפת דגל ישראל

ביום בו ציינו סטודנטים ערבים באוניברסיטה את "יום הנכבה", במחאה על הקמת מדינת ישראל, ביקשו במקביל כאות מחאה, סטודנטים יהודיים, להפגין ולהניף את דגלי ישראל ברחבי הקמפוס. אולם בקשתם נדחתה והם אף אוימו: "מי שיפגין - יקבל זימון לוודעת משמעת ויושעה מהלימודים"

  • י"א אייר התשע"ו
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סערה באוניברסיטת חיפה: חברי "תא לביא", ביקשו להפגין ולהניף את דגלי ישראל, אל מול טקסי ציון יום הנכבה שקיימו התאים הערביים. אולם להפתעתם, בקשתם נדחתה בתוקף, והם אף אוימו כי יודחו מן הלימודים במידה ויפרו את ההחלטה.

כידוע, יום ה"נכבה", (שפירושו האסון או המכה) הוא היום בו מציינים בעולם הערבי את עזיבתם של כ-700,000 ערבים את שטחה של ישראל לארצות ערב ולשטחים, במהלך מלחמת העצמאות. יש שאף מתאבלים באותו היום על הקמתה של ישראל.

הסטודנטים, שביקשו למחות כנגד ציונו של היום, אוימו על ידי הנהלת האוניברסיטה. כך לפי ראיון שנערך בערוץ 7 יחד עם יו"ר תא לביא, דניאל סיגלוב. לדבריו, "ביקשנו כבר לפני עשרה ימים, בישיבת התאים עם דקאן הסטודנטים, לקיים אירוע נגד טקס הנכבה. הגשנו את הבקשה אך האוניברסיטה דחתה את הבקשה ואף איימה שמי שיפגין יקבל זימון לוועדת משמעת ואף יושעה מהלימודים".

עד הוסיף, כי בסופו של דבר "הטקס של הנכבה התקיים כרגיל, היו חבר'ה שניסו להפגין וקיפלו אותם תוך חמש דקות, לא נתנו לנו אפילו להרים דגל ישראל".

אוניברסיטת חיפה, מסרה בתגובה, כי היא פועלת על פי החוק והחלטות בתי המשפט ותאשר כל פעילות ציבורית, כל עוד היא נעשית תוך שמירה על חוקי המדינה ובהתאם לתקנון. עוד הוסיפה כי מדובר בפעילויות של תאי הסטודנטים השונים ולא של האוניברסיטה, ומשכך, הסטודנטים הם אלה שבוחרים את תוכנן וזהות המשתתפים בהן.

כמו כן, במקביל לאישור לקיים אירוע לציון יום הנכבה, אישרה האוניברסיטה לגופים שונים לחלק כרוזי מחאה כנגד יום הנכבה וכן הפגנת תמיכה בחיילי צה"ל. בנוסף ציינה, כי במידה ותא "לביא" יבקש לקיים הפגנה בשבוע הבא, במועדים שאפשריים על פי התקנון, צפוי כי יינתן לכך אישור על ידי האוניברסיטה.

אולם למרות האמור, נראה כי הסטודנטים אינם מתכוונים לוותר. סיגלוב ציין כי בכוונתו לפעול במישורים אחרים. "אולי מישורים חקיקתיים, דרך חברי כנסת כדי לעצור את ציון יום הנכבה באוניברסיטאות, אין מקום לציון יום אבל על מדינת ישראל".

תגיות:אוניברסיטת חיפהדגל ישראלאקדמיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה