חדשות היום

פנסיונר גרמני טוען: מצאתי פצצות אטום נאציות

פיטר לוהר, פנסיונר והיסטוריון חובב מגרמניה, טוען כי ביצע מחקר יחידני ומצא חפצי מתכת המעידים על פצצות אטום נאציות, במרתף תת קרקעי ליד העיר קמניץ. תגובת הרשויות המקומיות: "לא היה, ולא נברא"

אא

גרמניה: פיטר לוהר, פנסיונר גרמני בן 70 והיסטוריון חובב, דיווח כי מצא ראיות להימצאות פצצות אטום במנהרה שנבנתה על ידי הנאצים, ליד העיר קמניץ. "לפחות שניים מהחפצים המתכתיים שמצאתי, הם פצצות אטום נאציות", אמר לוהר בראיון שנעשה עמו בתקשורת המקומית.

ואכן, ספקולציות בנושא רווחות מזה שנים, והיסטוריונים רבים מאמינים שהרייך השלישי היה קרוב ביותר לגילוי הסוד של הפצצה האטומית, בשלביה האחרונים של המלחמה. "ידוע שבשנת 1939, הנאצים החלו לשקוד על תוכנית לנשק גרעיני, אבל היא ננטשה באופן רשמי בשנת 1942, לטובת פרויקטים אחרים".

במשך שנים היו שמועות שהמגמה הזו של הנאצים נמשכה בסתר, אבל רוב ההיסטוריונים מסכימים פה אחד, שהנאצים לא הצליחו להשלים את משימתם בבניית הפצצה הגרעינית – עובדה שמעמידה את טענותיו של לוהר בסימן שאלה אחד גדול.

"המנהרות הנאציות נבנו על ידי עובדי כפייה ממחנה הריכוז בוכנוואלד, בשלביה האחרונים של המלחמה, אך מטרת בנייתן לא הוסברה מעולם. בשנת 2012 חקרתי את האזור עם מכ"ם חודר קרקע, ובאמצעות תוכנת מודלים של D3, אני מסוגל לנתח את הממצאים באופן מדויק ביותר".

לדברי לוהר, כעת מוטל על הרשויות לפרק את החפצים המתכתיים שנמצאו על ידו בתא תת קרקעי גדול, על מנת להימנע מ'צ'רנוביל מס' 2', להגדרתו. אך נדמה שהרשויות המקומיות דווקא נוטות שלא לייחס חשיבות רבה לטענותיו של לוהר. "אם באמת היה מדובר בנוכחות של חומרים גרעיניים, האדמה הייתה אמורה להיות מזוהמת במשך 100 שנה. היות וזה לא קרה, אנחנו מרשים לעצמנו להתייחס לנושא בשלוות נפש", אמרו נציגי הרשויות, ובד בבד אסרו על לוהר להמשיך במחקר יוצא הדופן שלו.

תגיות:גרמינהפצצת אטום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה