חדשות היום

סערה באוניברסיטה העברית: סטודנטיות דתיות מבקשות מחיצה בנשף הסיום

לראשונה באוניברסיטה, סטודנטיות דתיות מבקשות שתוקם מחיצה בנשף הסיום של הפקולטה למשפטים. הסיבה: כיבוד אורח חייהם הדתי, כך שיתאפשר גם להן לרקוד. מרצה במחלקה בתגובה: "ההפרדה משפיעה באופן דרסטי על צביון האירוע"

אא

בקשה חריגה של סטודנטיות דתיות באוניברסיטה העברית, מעוררת בימים אלה סערה. הסטודנטיות, שלומדות בפקולטה למשפטים, הינן דתיות, ובשל כך ביקשו כי האוניברסיטה תכבד את אורח חייהן, ותציב במהלך נשף הסיום המתוכנן מחיצה, כך שיתאפשר גם להן לרקוד במהלכו.

פרופסור דוד אנוך, מרצה במחלקה המדוברת, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ושמעון ריקלין בתחנת הרדיו גל"צ והסביר כי "הבעיה היא שמחיצה כזאת מעבירה מסרים מסוימים, על החשיבות של צניעות מינית שנתפסת באופן מאוד ספציפי, על מיניותן של נשים ועל כך שראוי להפנימה ואולי אף על מיניותם הבלתי נשלטת של גברים ומה עלול לקרות אם יראו נשים".

עוד הוסיף להתייחס לסוגיה דתית דומה, שנוגעת לעטיית רעלה באוניברסיטה, ואמר כי "מידת ההתערבות הנדרשת כדי להתערב בקודי לבוש שאנשים בוחרים ובוחרות להן היא מידה דרקונית ממש, מה נדרש ממני? לאסור עליה את הכניסה לקמפוס? עקרון שקשור לזכויות הפרט והגישה להשכלה גבוהה מונע ממני התערבות בלבוש של רעלה, גם אם אני חושב שהרעלה כרוכה במסרים בעייתיים".

מדבריו של הפרופסור, נראה כי בקשתן של הסטודנטיות תידחה. "ההבדל המרכזי הוא איזה צביון אירוע לעשות וההפרדה משפיעה באופן דרסטי על צביון האירוע", טען פרופסור אנוך, "כמו כן, יש הבדל בין בקשת התחשבות של מיעוט חלש לבין בקשת התחשבות של אידיאולוגיה חזקה פוליטית".

ראוי לציון, כי בעבר דווקא התחשבו באוניברסיטה בבקשות "של מיעוט חלש" מסוג אחר, כאשר קיימו כבל עם ועדה בין כותלי הקמפוס אירועים שונים לטובת הקהילה החד מינית. זאת, על אף שהיו סטודנטים שהתנגדו ליוזמה, שפגעה מאוד ברגשותיהם. אז האם האקדמיה היא באמת מקום סובלני וליברלי, כפי שהיא מתיימרת להציג את עצמה? לאור האירוע, המצטרף לשורת אירועים נוספים שהתרחשו באחרונה, נראה כי התשובה הנחרצת היא לחלוטין לא.

תגיות:אוניברסיטהאקדמיההפרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה