חדשות בארץ

"נכנס את כל תושבי העיר לסעודת הודיה"

פיגוע המוני סוכל בנס: מחבלים תכננו לבצע פיגוע המוני בבית כנסת "אור תורה" בעכו. מדובר בבית כנסת בו מבקרים מאות איש מדי יום

אא

שלושה תושבי ג'דיידה-מכר שבגליל המערבי, הואשמו היום (רביעי) בכך שניסו לבצע פיגוע ירי בבית כנסת בעכו.

מכתב האישום שהוגש עולה, כי פיגוע המוני בבית כנסת בעכו סוכל בנס. על פי הדיווח באתר 'בחדרי חרדים', בית הכנסת המדובר הוא בית כנסת "אור תורה", השוכן ברחוב קפלן 13 בעיר. מדובר בבית כנסת מפורסם, השוכן במבנה יפהפה, מעוטר בפסיפסים ייחודיים ומהווה מקום תפילה מרכזי בעיר. המקום מהווה אף אתר תיירות, ומאות באים לבקר במקום מדי יום.

תקרת בית הכנסתתקרת בית הכנסת

בשיחה נרגשת ומלאת הודיה לבורא העולם, מספר גבאי בית הכנסת, שמעון ביטן, ל'בחדרי חרדים' על הנס העצום שאירע להם. "אנו נערוך הערב סעודת הודיה ונברך 'ברוך שעשה לי נס במקום הזה'", אמר הגבאי הנרגש. "היה כאן נס גדול. המחבלים הסתובבו פה שעות וצילמו את המקום".

לדבריו, "בית הכנסת קיים 50 שנה, באים אליו בכל יום מאות אנשים לבקר. בית הכנסת מאוד בולט בעיני העובר ושב, ואף מוכר בכל העולם כבית כנסת מיוחד שמבקרים בו אלפי תיירים, ולכן אני חושב שאותם מחבלים הגיעו דווקא לכאן, בעקבות היותו מוכר ותוסס מאוד במהלך היום, יש במקום שיעורים ותפילות ללא הרף".

"התחושות אצל המתפללים קשות מאוד", אמר הגבאי. "אם זה חלילה קורה, זה יכול היה להיגמר קשה מאוד, ובאסון גדול. אנו נערוך היום בערב סעודת הודיה ונברך 'ברוך שעשה לי נס במקום הזה'".

הגבאי סיפר כי עכו, בה מתגוררים ערבים ויהודים כאחד, מצטיינת ב"דו קיום". "אין פחד", אמר. "אפילו שכניי הערבים אמרו לי שהם מזועזעים".

אולם בית הכנסתאולם בית הכנסת

ביטון מוסיף ואומר: "אבל זה לא ישבור אותנו, אנו נמשיך בעשייה ונפתח את המקום, להגדיל תורה ולהאדירה. אנו נדרוש לאבטח את המקום, ראוי לציין שבחגים ובמועדים יש אבטחה סביב בית הכנסת, עכשיו נדרוש לאבטח אותו גם בשאר הימים".

ביטן מודה לבורא העולם על הנס הגדול ולכוחות הביטחון: "אני ומתפללי המקום מודים מקרב לב לכוחות הביטחון, אשר פעלו כנדרש ועצרו את אלו המתכננים לפגוע בנו, ואני מודה לבורא עולם על הכל".

הרב יוסף ישר, רב העיר עכו, אמר ל'בחדרי חרדים': "היה כאן נס גדול מאוד, נכנס את כל תושבי העיר לסעודת הודיה ותודה לקב"ה. אנו מודים לה' על הנס הגדול שקרה, ואנו מודים לכוחות הביטחון על פעילותם ומברכים אותם על הצלחתם". 

תגיות:פיגוענסעכו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה