חדשות בארץ

"תכננו לבצע את הפיגוע בבית הכנסת במהלך תפילת ערבית"

נס גדול: נתפסו שלושה חברי חוליה שתכננו לבצע פיגוע בבית כנסת במהלך תפילת ערבית, ונגד חיילים

אא

סוכל בנס פיגוע המוני: שלושה תושבי גקדיידה-מכר הואשמו היום בכך שניסו לבצע פיגוע ירי בבית כנסת בעכו, ופיגוע דקירה בשער שכם. השלושה חפצו לפגוע במתפללים ובחיילים "כנקמה על יחסם לאוכלוסייה המוסלמית"

על פי כתב האישום נראה כי פיגוע המוני סוכל בחסדי השם. מכתב האישום מתברר כי בהשראת גל הפיגועים הקשה בתקופה האחרונה, יצאו חברי החוליה לירושלים, כשהם מצוידים בסכינים, ובכוונתם לבצע פיגוע דקירה באזור שער שכם במטרה לפגוע באזרחים יהודים או בחיילים.

לאחר מחשבה קלה, התחרטו הנאשמים מביצוע הפיגוע. הסיבה: לא הצליחו להשיג נשק חם. "נוכח העובדה שהיו מצוידים בסכינים בלבד, ולא בנשק חם, וכי התוצאה של פגיעה באמצעות סכינים, תהיה קלה יותר", נכתב בכתב האישום.

כעבור מספר ימים נפגשו במסגד בכפר, שם שוחחו על האפשרות לבצע פיגוע ירי כנגד חיילים באזור צומת אחיהוד. מספר חודשים לאחר מכן, תכננו לבצע שוב פיגוע דקירה כנגד חיילים בירושלים.

בית הכנסת 'אור תורה' בעכובית הכנסת 'אור תורה' בעכו

אחד מחברי החוליה, עלי סובח, הצטייד בסכין קפיצית, ונסע למסגד אל אקצא. כשהיה בדרך, התקשרו אליו שני חברי החוליה האחרים - מהדי וצאלח – והורו לו שלא לבצע את הפיגוע כיוון שהוא אסור על פי דת האסלאם. צאלח פנה לאחראי ההסעה שהיה על האוטובוס, ועדכן אותו על כוונותיו של סובח לבצע פיגוע דקירה. אחראי ההסעה עצר את האוטובוס, אמר לסובח כי אסור לו לבצע פיגוע, דרש ממנו להעביר לידיו את הסכין ולהשאירה על האוטובוס בעת שירד ממנו. באופן זה נמנע בשנית פיגוע נגד יהודים.

אך סובח לא התייאש. מכתב האישום עולה כי המשיך לתכנן פיגוע ירי במתפללי בית כנסת בעכו, בחיילים במחנה צבאי באיזור עכו, או בחיילים בשער שכם. זאת "כנקמה על יחסם לאוכלוסייה המוסלמית". סבח וחבר החוליה הנוסף, מהדי, החליטו לרכוש נשק חם בכסף שעתיד לקבל מהדי לרגל חתונתו.

מספר שבועות לאחר מכן, בהשפעת הפיגוע האכזרי שבוצע בבית כנסת בשכונת 'הר נוף' בירושלים, החליטו לבצע פיגוע דומה בבית הכנסת בעכו.

מכתב האישום עולה כי מהדי ערך סיור בעכו, ואיתר בית כנסת בסמוך לרחוב בן עמי בעיר. הוא שב לביתו במטרה להצטייד בסכין, ותכנן לבצע את הפיגוע במהלך תפילת ערבית, אך כשהגיע לביתו, החליט שלא לבצע פיגוע דקירה בבית הכנסת, אלא פיגוע ירי באמצעות נשק חם על מנת לפגוע בכמה שיותר יהודים. בכך נמנע בשלישית פיגוע קשה ביותר. מהדי החל לחסוך כסף עבור רכישת הנשק.

נוסף על כך, בתחילת אפריל 2016, נרשם מהדי לאחת ההסעות המאורגנות מהכפר לירושלים, אולם סורב. בכך נמנע ברביעית פיגוע דקירה בירושלים.

תגיות:פיגוענסעכו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה