חדשות בארץ

אב פלסטיני בטקס יום הזיכרון: "בן 13 שמחזיק סכין אינו מחבל"

בתיכון ליד"ה שבירושלים, קיימו אמש אירוע לזכר יום הזיכרון לחללי צה"ל, מסוג קצת אחר: באירוע לקחה חלק גם משפחה ערביה, שביתם נהרגה מאש כוחות מג"ב. במהלכו, אף נשא אביה דברים ואמר דברים קשים כנגד צה"ל. תלמידים רבים זועמים על היוזמה

אא

סערה בתיכון ליד"ה שבירושלים: אמש (שלישי), התקיים טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, ביוזמת "פורום משפחות שכולות", במהלכו השתתפה גם משפחה ערביה מכפר ענתא, שביתה נהרגה מאש כוחות מג"ב.

בתגובה לכך, חלק מתלמידי התיכון, הסמוך לאוניברסיטה העברית, החרימו את האירוע, ותיארו כי ''נודע לנו שבמהלך האירוע נאמרו דברים קשים על ידי האב הפלשתיני, בין השאר על כך שילד בן 13 שמחזיק סכין הוא לא מחבל, ושחמאס שמחביא רקטות בבתים ברצועת עזה זה בדיוק כמו בסיס הקריה בלב תל אביב. אנחנו יודעים שאלה שכן השתתפו באירוע יצאו מזועזעים".

צילום אילוסטרציה: פלאש 90צילום אילוסטרציה: פלאש 90

תלמידים נוספים, שהתקוממו אף הם כנגד ההחלטה וראו בצעד זילות בכבודו של היום, הוסיפו וטענו בריאיון עם ערוץ שבע, כי מבחינתם "לבוא בערב יום הזיכרון ולעשות השוואה בין צה"ל לארגוני טרור ולמחבלים, זה לא נראה לנו הגיוני. הזיקה ליום הזיכרון ברורה, והמשמעות היא חמורה, בית הספר למעשה נתן כאן במה לארגון קיצוני עם קו מאוד ברור".

והיו גם כאלה שקיימו באותה השעה שיעור עם המורה לאזרחות במקום להשתתף באירוע. "בית הספר נתן לנו אלטרנטיבה לשוחח עם המורה לאזרחות והבענו בפניה ובפני המנהל את המחאה שלנו, ביקשנו שהוא יבטל את המפגש, אך ללא הצלחה", תיארו התלמידים המאוכזבים.

משרד החינוך טרם הגיב לדברים.

תגיות:יום הזכרוןצהלמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה